Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

A nie lepiej dać stówę żeby ktoś to zrobił Tech-em?
OPCOM to się nadaje do amatorskich zastosowań, jakieś czytanie błędów i ich kasowanie...

 

To musisz kogos w opcomie poczekac i trafic

 

Gość Remus122
W dniu 16.02.2021 o 22:01, ArKos napisał:

A nie lepiej dać stówę żeby ktoś to zrobił Tech-em?

Arkos byłem w 1 warsztacie a do 2 dzwoniłem w tym jeden typowo od Opla z Techem. Wszyscy mówią że przy układzie BOSCHA ta adaptacja nic nie daje i z kolei oni dają 100% gwarancji że błąd nie zniknie. W pierwszym serwisie gosć mi w ogóle powiedział że mi tego nie zrobi bo będę miał pretensje że usługa wykonana a brak poprawy. 


Z kolei spec od opla spotkał się już z problemem. Jak mu powiedziałem że wymieniłem zawór na pompie i wtryski, to wniosek był jeden - zanikające uziemienie na czujniku, tylko nie powiedział którym. Auto kazał odstawić i będzie diagnozować - termin połowa Marca, trochę mi się nie uśmiecha ale koniec końców tak zrobię jak się nie uda. 


Mój poprzedni mechanik też odwalił fuszerkę, dzisiaj sprawdzałem wtyczkę na czujniku ciśnienia na szynie - nie domknięta, zatrzask złamany, a podmieniony ze sprawnego auta czujnik jest w ogóle nie z mojego modelu ( czy w ASO kupię taką wtyczkę 3 pin na podmianę?). Finalnie nic to nie zmienia, błąd p0001 nadal jest na zimnym silniku przy przyspieszeniu. Jedyna różnica po poprawieniu wtyczki i scisnieciu  kabli przeze mnie to taka że auto lepiej jedzie, a błąd na ciepłym silniku jest niemożliwy do wywołania. Kable ścisnąłem do obudowy taśma izolacyjną, czekam na większy mróz żeby zobaczyć czy problem powróci. 
Pompa po zagrzaniu robi 163 MPa więc o jej wydajność się nie martwię, 

 

 

Edytowane przez Remus122

 

Dzis obejrzałeś wtyczkę. A co z nią robileś 26 grudnia? 

"Wtyczkę na czujniki na listwie obejrzałem i wygląda dobrze"  

Wróc do początku swojego posta i sprawdz podpowiedzi oraz czy sumiennie zrobiłeś to o czym pisałeś że zrobiłeś

 

Gość Remus122
13 minut temu, Marcin 83 napisał:

Dzis obejrzałeś wtyczkę. A co z nią robileś 26 grudnia? 

"Wtyczkę na czujniki na listwie obejrzałem i wygląda dobrze

Dziś obejrzałem po wymianie czujnika przez mechanika. Tak jak pisałem, nr nie pasuje po viniei chyba założę swój stary czujnik ,  zatrzask jest złamany Ale tak żółta dzwigienka jest ok I ona w zupełności trzyma. 

 

 

Gość Remus122

Testy przeprowadzone, na całkiem zimnym silniku błąd pojawia się w momencie znacznego obciążenia - jadąc np pod górkę gaz w podłogę i jest. Jak auto się zagrzeje, zgasze i odpale - auto jedzie bardzo w porządku nie słychać że brakuje mu paliwa, błędu tez nie ma. Miałem kiedyś podobny problem z przekaznikiem jak było zimno to nie działał po podgrzaniu wszystko bylo ok. Szukać problemu w przewodzie który zmieni opór w zależności od temperatury? A może sama listwa cr ma mikro nieszczelność której nie widać A jak się zagrzeje to się uszczelnia? Xd

 

W listwie jest takie cisnienie ze wyciek bys widział. Ogarniete wtyczki tak jak Ci pisali po błędzie?

 

Gość Remus122
1 godzinę temu, Marcin 83 napisał:

W listwie jest takie cisnienie ze wyciek bys widział

Ok, dzięki za podpowiedź, wykluczam to. Zdjąłem dzisiaj peszel z kabli i wyglądają ok, ale skoro sciśniecie kabla do obudowy spowodowało zmianę zachowania to idę w ta stronę,  w samej złącze może być korozja której nie widzę więc szukam całej złączki na podmiane z kawałkiem kabla.bylbym wdzięczny za jakiś nr pod którym to znajdę. Poza tym blokada jest złamana więc i tak muszę to wymienić. 

20210220_203716.jpg

 

  • 2 tygodnie później...
Gość Remus122
W dniu 20.02.2021 o 18:44, Marcin 83 napisał:

Ogarniete wtyczki tak jak Ci pisali po błędzie?

Byłem u elektryka samochodowego i to był chyba błąd - może elektronik byłby bardziej odpowiedni - przygarnę już jakieś polecenie w Krakowie i okolicy.
Gość popatrzył na kable, na wtyczki - rozebrał je, złożył - popatrzył jak na debila i mówi że czego ja tam szukam. Dodatkowo zapytał jak to możliwe żeby kabel nawalał tylko przy przyspieszaniu. Teraz jestem niemal pewny że muszę szukać w tej okolicy bo samochód dzisiaj zgasł na autostradzie przy dużym obciążeniu. Pojawił się drugi błąd P0001-5B - byłbym wdzięczny za szczegółowy opis bo mój op- com pisze to samo Rail Pressure Low Pressure. 

 

A popatrzyles na elektryka samochodowego jak na durnia gdy wyjasniał Ci co oznacza ten błąd?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności