Skocz do zawartości
Lukazz

Kontrolka NISKIE CIŚNIENIE OLEJU- zimny silnik, poniżej 5st pogoda

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Mam problem w Oplu Insignia, silnik diesel, 2,0 160 KM, rocznik 2011:

 

A. Wyskakuje mi na 5 sekund kontrolka NISKIE CIŚNIENIE OLEJU - WYŁĄCZ SILNIK, kiedy rano odpalam auto na zimnym silniku. Tylko kiedy temperatura na dworze spada poniżej 5 stopni, jak jest cieplej sygnalizacji nie ma.

B. Wyłączam wtedy silnik, odczekuję chwilę i odpalam ponownie, sygnalizacji już nie ma. I tak przy każdym odpaleniu po nocy, na zimnym silniku jak jest zimniej na dworze.

C. Kiedy ruszę autem po drugim odpaleniu, przy dodaniu "gazu" słyszę delikatny gwizd.

 

Kojarzycie co może być przyczyną? Będę wdzięczny za uwagi.

 

Pozdrawiam!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiło mi sie o uszy, że w insigniach parcieje oring na smoku oleju.

Może tu też ten przypadek jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://quest-serwis.pl/?p=392

Lektura obowiązkowa.

( nie mam nic wspólnego z tym serwisem, po wpisaniu w Google "uszczelka pompy oleju opel insignia", to pierwszy wynik)

 

Co do gwizdu?

Może turbina się zaciera..... nie chce krakać.

 

Tak z ciekawości, od kiedy jesteś właścicielem tej Igi?

Edytowane przez leszek 398

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak się zapala kontrolka to już po ptakach... choć może jeszcze jest ratunek.

Ta uszczelka na smoku to niezły wtop opla w porównaniu z silnikami Z19xxx, często nie daje objaw tylko silnik się zaciera.

Druga sprawa to może pompa oleju albo czujnik ciśnienia. Choć smoka i tak trzeba profilaktycznie wymienić.

 

With mobilephone sent.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

 

Auto rocznik 2011, 170 tys km przejechane.

 

Zauważyłem jednak, że ta sygnalizacja jest tylko przy temperaturze minusowej (poniżej zera) w nocy, na zimnym silniku, przy pierwszym odpaleniu, przy kolejnym odpaleniu po nocy już nie sygnalizuje.

 

Kiedy nocka jest mniej zimna (powyżej zera) wtedy sygnalizacji problemu nie ma... Co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak poczytał co radzą koledzy - remont motorka jednak trochę kaski kosztuje.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pompy smoka w ASO to koszt +/- 65 PLN.

Wymiana, jak jest dobry dostep to około 200 PLN poza ASO, mi to BiTurbo 4x4 zaśpiewali 1060 PLN.

Tę uszczelkę należy wymienić, wyczyścić smok, miskę i problemy z ciśnieniem powinne ustąpić.

Mi zapaliła się przy -12, później -5, czekam na wizytę u mechanika na wymianę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.