Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Możliwe, że temat był już poruszany, ale chciałbym osobno opisać swoje problemy z samochodem.

 

Samochód: Opel Astra f 1994r,

Silnik: 1.6i v8 71KM X16SZ

Instalacja LPG: TAK

 

Rano odpala bez problemu, natomiast po nagrzaniu gdy chcę go odpalić jest problem, długo kręci dopiero po wciśnięciu pedału gazu łapie i odpala. Kolejny problem jest taki, że podczas jazdy przy 3-3,5 tyś obrotów traci moc, czasem strzeli, buczy i około 4 tyś wraca moc i później powyżej 4 tyś obrotów znowu traci moc i bardzo dziwne dźwięki z siebie wydobywa tak jakby uciekała gdzieś iskra. Sprawdzałem z mechanikiem przewody, świece i wszystko jest w porządku, sprawdzaliśmy też w nocy jak było kompletnie ciemno czy widać gdzieś iskrę i nigdzie nie zauważyliśmy. Zdarza się, ale tylko na rozgrzanym silniku że podczas hamowania, czyli wciśnięty pedał sprzęgła i hamulec silnik gaśnie. Ze strony poniżej zrobiłem pomiary cewki i podane było że oporność powinna wynosić około 5700Ω u mnie było około 6500Ω. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego na używkę ze szrotu, okazało się że ten który miałem wcześniej był zamiennikiem z Brazylii, teraz włożony jest oryginalny GM i sprawdziłem rezystancję tego czujnika i jest książkowo. Dodam z takich małych szczegółów że EGR jest zaślepiony.

 

http://www.czarnik.neostrada.pl/x16sz.html

Edytowane przez Damjan

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przy takich objawach komputer powinien wywalić jakieś błędy. Na ślepo nie ma sensu niczego wymieniać. Świece, kable i cewki nie mają wieczystej gwarancji i nawet jak wyglądają dobrze, to wymagają okresowych wymian. Sprawdź też czy nie masz nieszczelności w dolocie. Jeśli ciepły silnik dostaje zbyt ubogą mieszankę, to problem z odpaleniem murowany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669290
Udostępnij na innych stronach

Zawsze odpalam go na benzynie, potem przełączam na gaz. Ostatnio jak czytałem błędy to wyskoczyło:

44- zbyt uboga mieszanka

45- zbyt bogata mieszanka

25- wtryskiwacz

chyba 18 - spalanie stukowe

LPG to najprostsza instalacja regulowana śrubą. 44 i 45 pojawiają się tylko na LPG idealnie takiej instalacji nie da się wyregulować. Kiedyś miałem źle wyregulowaną instalację i włączał mi się tryb awaryjny błąd nr 18 teraz już ten tryb mi sie nie włącza

 

Z mechanikiem sprawdzaliśmy czy bierze gdzieś lewe powietrze i nic na to nie wskazywało


Ze strony poniżej zrobiłem pomiary cewki i podane było że oporność powinna wynosić około 5700Ω u mnie było około 6500Ω.

http://www.czarnik.neostrada.pl/x16sz.html

Zastanawiam się nad tym pomiarem czy taki wynik może być i świadczy o poprawnym działaniu cewki. Bo ją zaczynam podejrzewać

Edytowane przez Damjan

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669293
Udostępnij na innych stronach

LPG masz do d...

To nie jest instalacja do tego silnika.

Jeżeli nie chcesz zniszczyć silnika i szukać przyczyn w nieskończoność to wyłącz tą instalację ,zamontuj silnik krokowy LPG i emulator sondy.

Wtedy może auto ożyje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669297
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze sprawdził elektrozawór LPG/benzyna - czasem przepuszcza i gdy silnik ciepły nie ma możliwości odpalenia - na zimnym odpala od strzała.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669298
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co masz za instalkę.

Ale w tym silniku na monowtrysku z silnikiem krokowym od wolnych na benzynie układ paliwowy LPG powinien odwzorować benzynę

Czyli krokowiec na pewno

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669338
Udostępnij na innych stronach

Czytałem kiedyś że powinno być między 4-6 kOhma

Inne wartości to wymiana.

Ale mogę się mylić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669360
Udostępnij na innych stronach

Czyli warto wymienić. Jeszcze odnośnie instalacji to ogólnie przejechałem mną niej już około 30tyś km, poprzedni właściciele nie wiem ile przejechali ale nigdy nie było problemów z nią z wolnymi obrotami. Problemy się zaczęły jak są upały

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669380
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności