Gość Damjan Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) Witam forumowiczów. Możliwe, że temat był już poruszany, ale chciałbym osobno opisać swoje problemy z samochodem. Samochód: Opel Astra f 1994r, Silnik: 1.6i v8 71KM X16SZ Instalacja LPG: TAK Rano odpala bez problemu, natomiast po nagrzaniu gdy chcę go odpalić jest problem, długo kręci dopiero po wciśnięciu pedału gazu łapie i odpala. Kolejny problem jest taki, że podczas jazdy przy 3-3,5 tyś obrotów traci moc, czasem strzeli, buczy i około 4 tyś wraca moc i później powyżej 4 tyś obrotów znowu traci moc i bardzo dziwne dźwięki z siebie wydobywa tak jakby uciekała gdzieś iskra. Sprawdzałem z mechanikiem przewody, świece i wszystko jest w porządku, sprawdzaliśmy też w nocy jak było kompletnie ciemno czy widać gdzieś iskrę i nigdzie nie zauważyliśmy. Zdarza się, ale tylko na rozgrzanym silniku że podczas hamowania, czyli wciśnięty pedał sprzęgła i hamulec silnik gaśnie. Ze strony poniżej zrobiłem pomiary cewki i podane było że oporność powinna wynosić około 5700Ω u mnie było około 6500Ω. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego na używkę ze szrotu, okazało się że ten który miałem wcześniej był zamiennikiem z Brazylii, teraz włożony jest oryginalny GM i sprawdziłem rezystancję tego czujnika i jest książkowo. Dodam z takich małych szczegółów że EGR jest zaślepiony. http://www.czarnik.neostrada.pl/x16sz.html Edytowane 23 Maja 2017 przez Damjan   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hak64 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Przy takich objawach komputer powinien wywalić jakieś błędy. Na ślepo nie ma sensu niczego wymieniać. Świece, kable i cewki nie mają wieczystej gwarancji i nawet jak wyglądają dobrze, to wymagają okresowych wymian. Sprawdź też czy nie masz nieszczelności w dolocie. Jeśli ciepły silnik dostaje zbyt ubogą mieszankę, to problem z odpaleniem murowany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669290 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damjan Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) Zawsze odpalam go na benzynie, potem przełączam na gaz. Ostatnio jak czytałem błędy to wyskoczyło: 44- zbyt uboga mieszanka 45- zbyt bogata mieszanka 25- wtryskiwacz chyba 18 - spalanie stukowe LPG to najprostsza instalacja regulowana śrubą. 44 i 45 pojawiają się tylko na LPG idealnie takiej instalacji nie da się wyregulować. Kiedyś miałem źle wyregulowaną instalację i włączał mi się tryb awaryjny błąd nr 18 teraz już ten tryb mi sie nie włącza Z mechanikiem sprawdzaliśmy czy bierze gdzieś lewe powietrze i nic na to nie wskazywało Ze strony poniżej zrobiłem pomiary cewki i podane było że oporność powinna wynosić około 5700Ω u mnie było około 6500Ω. http://www.czarnik.neostrada.pl/x16sz.html Zastanawiam się nad tym pomiarem czy taki wynik może być i świadczy o poprawnym działaniu cewki. Bo ją zaczynam podejrzewać Edytowane 23 Maja 2017 przez Damjan   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669293 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 LPG masz do d... To nie jest instalacja do tego silnika. Jeżeli nie chcesz zniszczyć silnika i szukać przyczyn w nieskończoność to wyłącz tą instalację ,zamontuj silnik krokowy LPG i emulator sondy. Wtedy może auto ożyje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Ja bym jeszcze sprawdził elektrozawór LPG/benzyna - czasem przepuszcza i gdy silnik ciepły nie ma możliwości odpalenia - na zimnym odpala od strzała.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669298 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damjan Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Rozumiem że do tej instalacji mam włożyć silnik krokowy LPG i emulator sondy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Nie wiem co masz za instalkę. Ale w tym silniku na monowtrysku z silnikiem krokowym od wolnych na benzynie układ paliwowy LPG powinien odwzorować benzynę Czyli krokowiec na pewno   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damjan Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 A co powiecie odnośnie tego pomiaru rezystancji cewki?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 Czytałem kiedyś że powinno być między 4-6 kOhma Inne wartości to wymiana. Ale mogę się mylić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Damjan Opublikowano 24 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2017 Czyli warto wymienić. Jeszcze odnośnie instalacji to ogólnie przejechałem mną niej już około 30tyś km, poprzedni właściciele nie wiem ile przejechali ale nigdy nie było problemów z nią z wolnymi obrotami. Problemy się zaczęły jak są upały Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80303-problemy-z-silnikiem/#findComment-669380 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.