jarek65w Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 po prostu jesteś w pewnym stopniu w stanie wyczuć kiedy LPG rozjeżdża ci mapy Pb. Bo wtedy w całym zakresie pracy silnika czujesz czy poprawnie pracuje na Pb. Jeżeli coś jest nie tak to wtedy jedziesz na regulację. Adam , śmigam na LPG już z 5 lat i powiedź proszę jak można wyczuć kiedy instalka psuje mapy PB podczas jazdy. Jedyne z tym objawy miałem podczas odpalania bo trzesło silnikiem ale potem mapy sobie chyba korygował sterownik ? Nigdy jak chciałem polatać na benie nie odczuwałem dyskomfortu poza fazą odpalania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82330-corsa-d-z-fabrycznym-lpg-i-rutynowa-jazda-na-benzynie/page/2/#findComment-683615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BooBoss Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 OK, dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Na jednym zbiorniku robię około 400km. Dla ułatwienia można przyjąć, że co 3 tankowania LPG przejechać 50km na benzynie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82330-corsa-d-z-fabrycznym-lpg-i-rutynowa-jazda-na-benzynie/page/2/#findComment-683616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Adam , śmigam na LPG już z 5 lat i powiedź proszę jak można wyczuć kiedy instalka psuje mapy PB podczas jazdy. Przy rozwalonych mapach Pb silnik gorzej pracuje (dławienie ,szarpanie itp.)do momentu ich ponownego ułożenia. A dla upewnienia się jeżeli masz dostęp do Opcoma to sprawdź sobie jakie masz korekty długo i krótkoterminow na Pb oraz potem na LPG. I jak bardzo odbiegają od siebie. Nigdy jak chciałem polatać na benie nie odczuwałem dyskomfortu poza fazą odpalania. I już jest wpływ na Pb w fazie rozgrzewania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82330-corsa-d-z-fabrycznym-lpg-i-rutynowa-jazda-na-benzynie/page/2/#findComment-683621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 http://gazeo.pl/biznes/warsztat/Preparaty-do-czyszczenia-instalacji-gazowych-MotorSistem,artykul,5602 a to faktycznie ciekawe jak obadam w praktyce to nie omieszkam się pochwalić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82330-corsa-d-z-fabrycznym-lpg-i-rutynowa-jazda-na-benzynie/page/2/#findComment-683631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Marcin coś link nie wchodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82330-corsa-d-z-fabrycznym-lpg-i-rutynowa-jazda-na-benzynie/page/2/#findComment-683635 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) Najciekawsza opinia jest Marcina2000 . Jedynie w czym się z nim nie zgodzę, to to , że temperatura przełączania się gazu 40-45' C to wysoka tem. Z tego co pisze zainteresowany to nie ma lub nie wie , że ma lubryfikacji gazu. Zakładam że silnik ma 1,4 więc nie ma obaw o stan silnika. Tu się leje gaz i wciska pedał gazu do podłogi. Jeśli chodzi o czystość filtrów = unikać Orlena,lukoila i wasbruka. Mają syfiasty gaz od ruskich . Na zachodnich cpnach można zmieniać filtry nawet co 40 ts km. Obecnie cena w miarę dobrej instalacji lpg zaczyna się od 3200 zł. Jeśli jest tańsza ,to przy 100 tskm zaczną się problemy . Jest sporo ofert aut ze swierzo założonym stagiem w cenie 2500-2700 zł . To są właśnie wadliwe buble. Bajki jakie się wciska frajerom . - do lpg potrzebne są specjalne świecie - jak trochę nie pojedziesz na pb, to mapy paliwowe Ci się rozjadą. - lubryfikacja poprawia pracę silnika. Chwilowo nie pamiętam więcej głupot rozpowszechnianych w necie. Oczywiście, ktoś powie... Ale do wtrysku bezpośredniego, to trzeba. .... Tylko ,że trzeba być idiotą, żeby montować lpg do silnika, który będzie spadał jednocześnie gaz i benzynę, przy cenie instalacji lpg ok 5-6 ts złotych. .. Edytowane 30 Grudnia 2017 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82330-corsa-d-z-fabrycznym-lpg-i-rutynowa-jazda-na-benzynie/page/2/#findComment-683638 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hubkas Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Najciekawsza opinia jest Marcina2000 . Jedynie w czym się z nim nie zgodzę, to to , że temperatura przełączania się gazu 40-45' C to wysoka tem. Z tego co pisze zainteresowany to nie ma lub nie wie , że ma lubryfikacji gazu. Zakładam że silnik ma 1,4 więc nie ma obaw o stan silnika. Tu się leje gaz i wciska pedał gazu do podłogi. Jeśli chodzi o czystość filtrów = unikać Orlena,lukoila i wasbruka. Mają syfiasty gaz od ruskich . Na zachodnich cpnach można zmieniać filtry nawet co 40 ts km. Obecnie cena w miarę dobrej instalacji lpg zaczyna się od 3200 zł. Jeśli jest tańsza ,to przy 100 tskm zaczną się problemy . Jest sporo ofert aut ze swierzo założonym stagiem w cenie 2500-2700 zł . To są właśnie wadliwe buble. Bajki jakie się wciska frajerom . - do lpg potrzebne są specjalne świecie - jak trochę nie pojedziesz na pb, to mapy paliwowe Ci się rozjadą. - lubryfikacja poprawia pracę silnika. Chwilowo nie pamiętam więcej głupot rozpowszechnianych w necie. Oczywiście, ktoś powie... Ale do wtrysku bezpośredniego, to trzeba. .... Tylko ,że trzeba być idiotą, żeby montować lpg do silnika, który będzie spadał jednocześnie gaz i benzynę, przy cenie instalacji lpg ok 5-6 ts złotych. .. Zgadzam się na temat bajek o których piszesz. Ostatnie auto jakie użytkowałem ze stajni GM to Chevrolet Evanda 2.0. Instalacja Stag4+, czerwone Valtki, reduktora nie pamiętam, założone przy przebiegu 140 tkm. Po założeniu LPG przejechałem 110 tkm, bez konieczności regeneracji wtrysków i reduktora. Wszystko ładnie pracowało. Olej wymieniany co 15 tkm, temperatura przełączania ustawiona na 30C. Po montażu pojawił się problem z zapętlaniem wtrysków przy mocniejszym gnieceniu, problem nie do końca rozwiązany. Po 2 miesiącach pojechałem do innego gazownika, który podpiął sygnał z lambdy do komputera LPG. Zmienił dysze i pojechaliśmy na miasto na strojenie z laptopem. Od tego czasu instalacja pracowała bardzo dobrze. Najbardziej istotne jest to, aby zamontować instalkę u dobrego gazownika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82330-corsa-d-z-fabrycznym-lpg-i-rutynowa-jazda-na-benzynie/page/2/#findComment-684308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Żeby nie śmiecić, tu zapytam. Pacjent - Corsa D 1,4 z LPG Irmschera( chyba elementy są Landi). Świruje na gazie - po przejechaniu kilkunastu km zachowuje się, jakby gaz sie skończył, zaświeca się CE a potem autko z kluczem, jedzie wtedy jakby na 3 gary. Na benie też wybija błąd, świeci się teraz bez przerwy CE. Ale nie czuć dużych zmian. Wrzucam film z operacji "gaz/hamulec". Umiecie te błyski policzyc? Bo dla mnie to czarna magia.. Oczopląsu można dostać. Co jej dolega? Czego sie spodziewać u mechaniora? Już rozmawiałem z gazownikiem o autku, ale twierdzi, że nie podepnie się do kompa gazu, bo jest blokada.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82330-corsa-d-z-fabrycznym-lpg-i-rutynowa-jazda-na-benzynie/page/2/#findComment-684354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 Podjedź do mnie podłączymy Opcoma i się dokładnie odczyta. Bo to ci miga to fakt oczopląs   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82330-corsa-d-z-fabrycznym-lpg-i-rutynowa-jazda-na-benzynie/page/2/#findComment-684357 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.