Skocz do zawartości

Corsa D z fabrycznym LPG i rutynowa jazda na benzynie


Rekomendowane odpowiedzi

po prostu jesteś w pewnym stopniu w stanie wyczuć kiedy LPG rozjeżdża ci mapy Pb.

Bo wtedy w całym zakresie pracy silnika czujesz czy poprawnie pracuje na Pb.

Jeżeli coś jest nie tak to wtedy jedziesz na regulację.

Adam , śmigam na LPG już z 5 lat i powiedź proszę jak można wyczuć kiedy instalka psuje mapy PB podczas jazdy.

Jedyne z tym objawy miałem podczas odpalania bo trzesło silnikiem ale potem mapy sobie chyba korygował sterownik ?

 

Nigdy jak chciałem polatać na benie nie odczuwałem dyskomfortu poza fazą odpalania.

 

OK, dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Na jednym zbiorniku robię około 400km. Dla ułatwienia można przyjąć, że co 3 tankowania LPG przejechać 50km na benzynie.

 

Adam , śmigam na LPG już z 5 lat i powiedź proszę jak można wyczuć kiedy instalka psuje mapy PB podczas jazdy.

 

 

 

Przy rozwalonych mapach Pb silnik gorzej pracuje (dławienie ,szarpanie itp.)do momentu ich ponownego ułożenia.

A dla upewnienia się jeżeli masz dostęp do Opcoma to sprawdź sobie jakie masz korekty długo i krótkoterminow na Pb oraz potem na LPG.

I jak bardzo odbiegają od siebie.

 

 

 

 

 

Nigdy jak chciałem polatać na benie nie odczuwałem dyskomfortu poza fazą odpalania.

 

 

 

I już jest wpływ na Pb w fazie rozgrzewania.

 

http://gazeo.pl/biznes/warsztat/Preparaty-do-czyszczenia-instalacji-gazowych-MotorSistem,artykul,5602 a to faktycznie ciekawe jak obadam w praktyce to nie omieszkam się pochwalić

 

Marcin coś link nie wchodzi.

 

Najciekawsza opinia jest Marcina2000 . Jedynie w czym się z nim nie zgodzę, to to , że temperatura przełączania się gazu 40-45' C to wysoka tem.

Z tego co pisze zainteresowany to nie ma lub nie wie , że ma lubryfikacji gazu.

Zakładam że silnik ma 1,4 więc nie ma obaw o stan silnika.

Tu się leje gaz i wciska pedał gazu do podłogi.

Jeśli chodzi o czystość filtrów = unikać Orlena,lukoila i wasbruka. Mają syfiasty gaz od ruskich . Na zachodnich cpnach można zmieniać filtry nawet co 40 ts km.

Obecnie cena w miarę dobrej instalacji lpg zaczyna się od 3200 zł. Jeśli jest tańsza ,to przy 100 tskm zaczną się problemy .

Jest sporo ofert aut ze swierzo założonym stagiem w cenie 2500-2700 zł . To są właśnie wadliwe buble.

Bajki jakie się wciska frajerom .

- do lpg potrzebne są specjalne świecie

- jak trochę nie pojedziesz na pb, to mapy paliwowe Ci się rozjadą.

- lubryfikacja poprawia pracę silnika.

Chwilowo nie pamiętam więcej głupot rozpowszechnianych w necie.

Oczywiście, ktoś powie... Ale do wtrysku bezpośredniego, to trzeba. .... Tylko ,że trzeba być idiotą, żeby montować lpg do silnika, który będzie spadał jednocześnie gaz i benzynę, przy cenie instalacji lpg ok 5-6 ts złotych. ..

Edytowane przez Gość

 

  • 2 tygodnie później...

Najciekawsza opinia jest Marcina2000 . Jedynie w czym się z nim nie zgodzę, to to , że temperatura przełączania się gazu 40-45' C to wysoka tem.

Z tego co pisze zainteresowany to nie ma lub nie wie , że ma lubryfikacji gazu.

Zakładam że silnik ma 1,4 więc nie ma obaw o stan silnika.

Tu się leje gaz i wciska pedał gazu do podłogi.

Jeśli chodzi o czystość filtrów = unikać Orlena,lukoila i wasbruka. Mają syfiasty gaz od ruskich . Na zachodnich cpnach można zmieniać filtry nawet co 40 ts km.

Obecnie cena w miarę dobrej instalacji lpg zaczyna się od 3200 zł. Jeśli jest tańsza ,to przy 100 tskm zaczną się problemy .

Jest sporo ofert aut ze swierzo założonym stagiem w cenie 2500-2700 zł . To są właśnie wadliwe buble.

Bajki jakie się wciska frajerom .

- do lpg potrzebne są specjalne świecie

- jak trochę nie pojedziesz na pb, to mapy paliwowe Ci się rozjadą.

- lubryfikacja poprawia pracę silnika.

Chwilowo nie pamiętam więcej głupot rozpowszechnianych w necie.

Oczywiście, ktoś powie... Ale do wtrysku bezpośredniego, to trzeba. .... Tylko ,że trzeba być idiotą, żeby montować lpg do silnika, który będzie spadał jednocześnie gaz i benzynę, przy cenie instalacji lpg ok 5-6 ts złotych. ..

 

Zgadzam się na temat bajek o których piszesz. Ostatnie auto jakie użytkowałem ze stajni GM to Chevrolet Evanda 2.0. Instalacja Stag4+, czerwone Valtki, reduktora nie pamiętam, założone przy przebiegu 140 tkm. Po założeniu LPG przejechałem 110 tkm, bez konieczności regeneracji wtrysków i reduktora. Wszystko ładnie pracowało. Olej wymieniany co 15 tkm, temperatura przełączania ustawiona na 30C. Po montażu pojawił się problem z zapętlaniem wtrysków przy mocniejszym gnieceniu, problem nie do końca rozwiązany. Po 2 miesiącach pojechałem do innego gazownika, który podpiął sygnał z lambdy do komputera LPG. Zmienił dysze i pojechaliśmy na miasto na strojenie z laptopem. Od tego czasu instalacja pracowała bardzo dobrze. Najbardziej istotne jest to, aby zamontować instalkę u dobrego gazownika.

 

Żeby nie śmiecić, tu zapytam.

Pacjent - Corsa D 1,4 z LPG Irmschera( chyba elementy są Landi). Świruje na gazie - po przejechaniu kilkunastu km zachowuje się, jakby gaz sie skończył, zaświeca się CE a potem autko z kluczem, jedzie wtedy jakby na 3 gary. Na benie też wybija błąd, świeci się teraz bez przerwy CE. Ale nie czuć dużych zmian.

Wrzucam film z operacji "gaz/hamulec". Umiecie te błyski policzyc? Bo dla mnie to czarna magia.. Oczopląsu można dostać.

Co jej dolega? Czego sie spodziewać u mechaniora?

Już rozmawiałem z gazownikiem o autku, ale twierdzi, że nie podepnie się do kompa gazu, bo jest blokada.

 

Podjedź do mnie podłączymy Opcoma i się dokładnie odczyta.

Bo to ci miga to fakt oczopląs

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności