Gość omega Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Panowie mam mały problem -jak odkrecić śrubę trzymającą koło pasowe?. Męczyłem się z tym w piątek i sobote i jedyne co udało się nam zrobić,to poniszczyć klucze i nasadki.Pneumat nie dał rady. Leci mi tam mocno olej a i mam całą masę błędów-chyba przez tę nieszczelność. P0100 p0105 p1050 p400 p400(5) p1120 Auto odpala ale silnik pracuje nie równo czasem szarpnie kopci na czarno a jechać można max.20km/h Aha kąty wtrysku w czasie jazdy się pokrywają tylko świruje masa paliwa i masa powietrza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 Nie inaczej jak trochę druciarsko ale efekt daje. Robisz sobie z grubego mocnego płaskownika (i długiego) klucz w którym wspwujesz nasadkę lub oczko potrzebnego rozmiaru. Zakładasz to na śrubę , ramię opierasz o podłoże i robisz strzały rozrusznikiem. Nie ma bata to musi puścić. 2-4 strzałów i śruba będzie odkręcona. Trzeba tylko uważać na otoczenie . Po każdym strzale zawsze poprawiam klucz aby prawidłowo się ponownie zablokował o podłoże i następny strzał. Płaskownik mam gruby 2 cm i szeroki na chyba 6 cm długi 80 cm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 30 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2019 tak to dobra metoda. Ja bym chyba jednak wolal jeszcze mlotem ostukac srube. Penie podgrzanie tez by tu pomoglo ale to albo indukcja trzeba albo spawara naspawac na srube. Generlanie to zazwyczaj walenie mlotem pomaga. Najlepiej to jak jedna osoba przyklada sredni mlot na srube a druga duzym mlotem wali w ten mlot. Takie ostukanie na tyle pomaga ze kluczem udarowym daje juz rade odkrecic srube. Tu sruba centralna ma gwint prawy jakby co. dobra nasadka potrzebna   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Wesol Adam próbowałem wasze sposoby ale ta śruba uparcie się trzyma za cholerę nie chce puścić. Próbowałem nawet odkręcić to potężnym pneumatykiem co odkręcają koła w TIR'ach !ponoć do tego klucz mają 15bar ale to chyba za mało...a klucz to trzymały dwie osoby! Czym to przykręcili jakiś mega super klej czy co?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708560 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Klej i temp. Rozrusznik też nie dał rady?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 16 minut temu, omega napisał: Wesol Adam próbowałem wasze sposoby ale ta śruba uparcie się trzyma za cholerę nie chce puścić. Próbowałem nawet odkręcić to potężnym pneumatykiem co odkręcają koła w TIR'ach !ponoć do tego klucz mają 15bar ale to chyba za mało...a klucz to trzymały dwie osoby! Czym to przykręcili jakiś mega super klej czy co? Ciężki sprzęt poszedł widzę, nic tylko obstukiwać i grzać, męczyłem się tak ze śrubami piasty i nakrętką przegubu, po strzale w koło... grzanie, stukanie długie ramie dźwigni maksymalna długość, no i dobry zestaw nasadek. Też tak czasem bywa, że łeb śruby w końcu się zerwie i gwint zostanie, a tu już dobre wiertła precyzja i punktak tylko pomogą. Myślę, że jest na dobrym kleju, albo zapieczona zębem czasu i warunków atmosferycznych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708564 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 Może mają zmęczony ten pneumatyk. Masz dojście do klucza przekładniowego? https://allegro.pl/oferta/klucz-do-kol-przekladniowy-5000nm-nasadki-fv-5080266965?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_DIO_pla_dom_narzedzia&ev_adgr=Pozostałe&gclid=EAIaIQobChMIx_To6_Wl4wIVwkkYCh1H4APIEAQYASABEgK99vD_BwE To jest też mocna bestia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 W innym serwisie TIR odkręcono mi tę śrubę dali radę ufff.... . Siemer wymieniłem ale mam wrażenie że po jego wymianie jest jeszcze gorzej. Widzę też,że na styku simera z kołem pasowym jest widoczny ślad jak by wytarcie-koło pasowe do wymiany?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Jest jeszcze opcja węższego zimera. Np zamiast 10 mm dać 8 mm .to przesunie miejsce styku o 2 mm a to już powinno uszczelnić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708596 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Ja tylko dodam żeby dać trochę oleju na część roboczą uszczelniacza - bo inaczej będzie jak było. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/11/#findComment-708606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.