ArKos Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Sprawdziłbym sam napinacz. On musi sprężynować i pchając ślizg napinać łańcuch. Ostatnio jak robiłem ten silnik, to palcami napinacz udało mi się wkręcić prawie do końca - może pod nakrętką zostało ze 2mm. Dokręciłem kluczem i łańcuch napięty jak struna. Sam łańcuch może być już wyciągnięty albo koła zjechane. Trzeba zweryfikować dokładnie. No chyba, że złamany ślizg jest.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 23 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2019 Silnik pali ale jest problem-przedostaje mi się olej silnikowy do paliwa i to w sporej ilości Przepuszczam że oliwa znika w tempie ok.1L/30sek. . Zanim się połapałem (szukając usterki) to dolałem ok.8L oliwy 10W40 Głowica po remoncie,uszczalniacze na trawersach nowe. Spostrzegłem też,że po zgaszeniu silnika pojawia się "bul bul bul" tak jak by olej silnikowy gdzieś przeleciał. Głowica źle zrobiona czy uszczelniacze +podkładki pod wtryski do wymiany? Aha silnik się zapowietrza. Odpaliłem też D3wz (przerobione na ogrz.post.) kopci niemiłosiernie na niebiesko,momentami wręcz kapało olejem silnikowym z rurki wydechowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 25 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2019 Znalazłem usterkę-nieszczelne uszczelniacze trawersów.Wszystkie 4 były nowe a jednak nieszczelne. Teraz pozostaje jeszcze zwalczyć "pospolity" błąd P400(5)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704871 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 (edytowane) Uszczelniacze wymienione ale silnik pracuje nierówno i nie ma mocy. Auto holowałem do mechanika na pomiar kompresji(celowo by silnik był max.zimny) i o dziwo wyszło 31,5-32bar ! Auto zaholowaliśmy do innego mechanika pomiar kompresji i ten sam wynik! Jakim cudem wyszło 31,5-32 bar skoro producent przewidział max 28bar? . Silnik odpala zaj* dosłownie "cyk" i pali. Dosłownie pali jak benzyna aż sam się dziwie że diesel potrafi tak odpalić. Tylko dziwi mnie ten brak mocy... Edytowane 27 Marca 2019 przez omega   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Brak mocy . A błąd EGR zlikwidowałeś? Sprawdziłeś programem jak pracuje podczas jazdy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704913 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 W dniu 14.02.2019 o 18:51, adam1954 napisał: Kompresja jest okej. Problem jest paliwowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704918 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 22 minuty temu, wesol napisał: Kompresja jest okej. Problem jest paliwowy. I to wyklucza EGR? EGR ma wpływ na kompresję? W dniu 25.03.2019 o 22:06, omega napisał: Teraz pozostaje jeszcze zwalczyć "pospolity" błąd P400(5) A ten błąd o którym pisał kolega jest od paliwa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 1 godzinę temu, adam1954 napisał: Brak mocy . A błąd EGR zlikwidowałeś? Sprawdziłeś programem jak pracuje podczas jazdy? Tak,zlikwidowałem. Problemem była przepływka bo wartość powietrza stała sztywno 3500mg/suw. Przepływkę dałem inną ,na postoju jest ok.450mg/suw i po chwili spada(praca EGR). Turbo wstaje przy 1400rpm przy ok.3000rpm.wywaliło mi p1125(ominięcie EZ od turbo),mocy nie przybyło więc nie to jest problemem. Mam wątpliwości co do wtrysków bo jak dawałem głowicę do roboty to nie wyjmowałem wtrysków(nie mam klucza) a jak odbierałem głowicę to wtryski były wyjęte. Rozrząd wykluczam bo składałem na blokady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704923 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Mam takie dane Teraz wesol może to przeliczy bo nie mam innych   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704925 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość omega Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Przepraszam za głupie pytanie,ale jak sprawdzić(po za maszyną) czy wtryski są ok? W ursusie to wiem że był jakiś głos "dzyn dzyn" albo stukot -nie pamiętam ale coś było. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/7/#findComment-704927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.