Skocz do zawartości

pytanie o remont silnika 2.0 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 122
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A ta pompa wtryskowa to musi być ten sam nr?. coś się stanie jak założę pompę o innym numerze?

pytam się bo na pobliskim szrocie znalazłem zafirę oraz vectre b 2.0 DTH ale pompa ma inny nr. .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/9/#findComment-706041
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie szybkie pytanko bo mniej już coś bierze... .

Czy nieszczelny siemmer na wale korbowym(od strony rozrządu) może powodować utratę mocy poprzez zaciąganie "lewego" powietrza ?.  Dość mocno się poci... czasem kapnie oliwą...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/9/#findComment-707884
Udostępnij na innych stronach

Myślałem ,że skoro kapnie olejem to i ciągnie "lewe" powietrze.

Mam jeszcze pytanie co do szczelności dolotu.

Jak zatkam ręką dolot za filtrem powietrza to węże mocno spłaszcza,ale silnik nie zgaśnie.

Jak zatkam dolot turbo silnik zgaśnie.

Jak zatkam za filtrem powietrza a druga osoba zatka ten mały wąż z odmy to silnik zgaśnie.

Jak na odmę założyłem wężyk i dmuchałem w odmę to ze silnika słychać syczenie powietrza-właśnie jak by syczało z tego simmera co jest na wale.

 

Trochę już zgłupiałem bo gdzieś czytałem że jak simmer puści to oprócz kapania oliwą jest i muł-bo silnik dostaje fałszywe powietrze.Ale czytałem też opinie że jak simmer puści to kapnie oliwa i nie ma to wpływu na moc.Jak to z tym jest?

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/9/#findComment-707905
Udostępnij na innych stronach

Ciągnie powietrze odmą.  Duża pojemność jest bloku silnikowego więc i dużo powietrza. W samych rurach to jeszcze nie tak dużo jest więc łatwiej gaśnie. Tam simmeringiem nie pociągnie powietrza tak by na tym miał chodzić. Poza tym diesel nie ma takich efektów lewego powietrza jak benzynowiec. W benzyniwcu masz na jałowych przepustnice przymknięta tak mocno że tam prawie powietrza nie ma  by też bardzo mało dawkować paliwa. W dieslu masz całkiem inaczej bo powietrza jest na jałowych bardzo bardzo dużo a paliwa czyli ropy bardzo malutenko i on też chodzi zaledwie na jałowych obrotach. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/9/#findComment-707916
Udostępnij na innych stronach

Odżałuję te 20zł i wymienię ten uszczelniacz.Nawet jak nie będzie poprawy mocy to przynajmniej nie będę gubił oleju poprzez wyciek.

A że silnik gaśnie jak zatykam dolot to ok.bo jest szczelny.Jak ominę EZ od turbo to przy 3000rpm.wywala p1125 czyli przeładowanie.

Tylko dlaczego nie ma mocy?

Przepływek mam kilka ,nawet jak zrobiłem dziurkę wiertło 2mm(mniejsze wiertło nie trzyma się mi we wkrętarce) to silnik zamiast dostać kopa od dołu,dalej muli i wywala p405.Przepływki dawałem nawet z alfy czy fiata i dalej muuuł.Power dioda też nie daje powera i wywala chyba p100 i p405.

 

Mam jeszcze pomysł by spróbować odłączyć odmę i zatkać wąż z odmy co idzie do turbo.Niewiem czy to coś da ale nic nie kosztuje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/9/#findComment-707918
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 20.06.2019 o 16:35, omega napisał:

Odżałuję te 20zł i wymienię ten uszczelniacz.

Rozwiń  

 

Sprawdź tylko czy nie ma już rowka pod tym uszczelniaczem na wale.

Wtedy założenie takiego samego nie będzie miało sensu bo znowu będzie lał.

Zostają wtedy dwie opcje .

Albo wtłoczyć go głębiej jeżeli jest taka możliwość.

Albo kupić węższy wtedy punkt tarcia uszczelniacza się zmieni i doszczelni prawidłowo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/9/#findComment-707921
Udostępnij na innych stronach

Myslę, że starczy skrócić sprężynkę o 5mm, u mnie pomogło.

 

Ale najpierw trzeba sprawdzić, czy nie ma nadciśnienia w skrzyni korbowej.

 

 

Edytowane przez ja37
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/85729-pytanie-o-remont-silnika-20-dti/page/9/#findComment-707923
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności