Skocz do zawartości
basteeq

Astra h czy to zacięty termostat?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam astra h 1.4. Mam pytanie bo chciałbym potwierdzic swoja diagnozę. Silnik na postoju zagrzewa się do 100stopni i załącza wentylator i spada do 95. Później znów 100 i wentylator. Dodam że podczas jazdy spada do około 87-90 i waha się w tych okolicach. Czy to uszkodzony termostat i zacial się w pozycji zamknietej? Już raz wymieniłem ale silnik się nie dogrzewal. 

Dziękuję za pomoc 

Edytowane przez basteeq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie te dzisiejsze termostaty już się nie zacinają w pozycji zamkniętej tylko jak już w pozycji otwartej.  Ale termostat to nie majątek więc na początek warto go wymienić.  Skoro się gotuje na postoju to jakby obiegu nie miał. Podczas jazdy to by już kipiał nie tyle że się gotował. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pompę ktoś brał pod uwagę.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro wymienię i dam znać.

Pompa wymieniana jakieś 2 lata temu. Jakiś pomysł jak sprawdzić czy pompa padła? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam chyba pompa jest dość wysoko montowana nie napędzana rozrządem jeśli mnie pamięć nie myli. Ale sprawdź. Ja myślę ogólnie że problem jest z ruchem płynu chłodzącego ale czy przez jakieś niedrożności czy coś innego to do sprawdzenia dopiero. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na postoju to nawet mi się zagrzewa do 100 i to normalne jest. Jaki problem wyjść, dotknąć węża od termostatu i sprawdzić czy idzie gorący płyn do chłodnicy? Uwierz w tym silniku jakby Ci się zaciął termostat w pozycji zamkniętej to by Ci wywaliło płyn choćby przez pompę. A już na pewno nie spadła by temperatura do 87-90. Na postoju to mi się nawet Corsa C 1.2 (podobny konstrukcyjnie silnik), potrafiła tyle zagrzać na postoju a podczas jazdy ledwo 90, szczególnie w zimniejsze dni. Jaka pompa była wstawiona? Mi się Dolz posypał jeden po roku, druga zaliczyła zgon przez właśnie zacięty termostat, jak płyn wyszedł właśnie nią. 

Jak będziesz zmieniał termostat, to zainwestuj w coś dobrego pokroju Behra. Jako jedyny mi trzymał temperatury 92 st. bo niestety zamienne wkłady w oryginalnej obudowie to tak sobie pasują.

Pomyśl na logikę, jakby był zacięty termostat, to jakim cudem wentylator wiejący na chłodnicę, przez którą płyn by nie szedł, zrzucałby temperaturę?

@wesoltak tam w 1,4 XEP jest łańcuch i pompa jest na pasku wielorowkowym. Nie wiem jak 1.4 ale 1.2 bardzo słabo się dogrzewały, a że to bardzo podobne konstrukcje to i silnik pewnie ma podobnie. Do 100 st. bym się w ogóle nie przejmował. W silnikach XER to nawet 115 st. jest normą ;) Płyn temperaturę wrzenia też raczej ma ponad 106 st. a pod ciśnieniem pewnie i więcej.

Edytowane przez topiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat i tak do wymiany bo pamiętam że otwierał się już przy 86. Więc najpierw go wymienię u zobaczę co się dzieje 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam astra h 1.4. Mam pytanie bo chciałbym potwierdzic swoja diagnozę. Silnik na postoju zagrzewa się do 100stopni i załącza wentylator i spada do 95. Później znów 100 i wentylator. Dodam że podczas jazdy spada do około 87-90 i waha się w tych okolicach. Czy to uszkodzony termostat i zacial się w pozycji zamknietej? Już raz wymieniłem ale silnik się nie dogrzewal. 
Dziękuję za pomoc 
Panowie, mi to zwyczajnie wygląda na poprawne działanie gównianego termostatu. Jak słusznie zauważono wentylator nic by nie zadziałał przy braku obiegu czy to pompy czy chłodnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@basteeqTo przynajmniej kup coś porządnego, bo te gówniane zamienniki tak się właśnie otwierają. Chociaż nie zawsze to chodzi o otwarcie a raczej o wpasowanie do oryginalnej obudowy. Jak jak swój zmieniałem ostatnio, to gotowałem go w garnku i testowałem ciśnieniowo czy trzyma. A i tak na koniec uszczelka się rozwaliła i poszedł Victor Reinz ;)  Akurat w 1.4 dostęp jest elegancki. Pod blokiem idzie wymienić.

Tylko nie pamiętam czy kupowali mi Behra czy Mahle. @deodekabokat co byś polecił? Behr to w sumie do 1.8 robił, widziałem sztuki ze spiłowanym znaczkiem GM :D Nie mogę namierzyć zdjęcia, ale termostacik był świetny i na zimę trzymał temperaturę jak trzeba a nie gdzieś pod 90 st.

Dobra, znalazłem zdjęcie i to Behr u mnie siedział.

Edytowane przez topiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja mam nadzieję że to tylko dziadowski termostat bo z pompa bawić mi się nie chce. Bahra kupię za 113 zł także śmigam do sklepu i wymieniam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drogo mają. Zazwyczaj idzie wyrwać do 70 zł. Tak patrzę to za 116 zł możesz kupić oryginał GM :/

Edytowane przez topiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak kupiłem wahler za 98 bo bahra jednak nie mieli 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej było zamówić online? Wahler taki se a OEM nawet za 95 zł w renimixie + wysyłka. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bo dziś mam wolnego w pracy i chciałem się pozbyć problemu. 

Wygląda na to że jest już ok, 92 i spada od razu. Ale jak odpalilem auto to coś pod maską zapiszczalo na chwilę i nie wiem czy to nie była pompa bo na sucho pracowała przez moment. 

Poza tym mam drugą usterkę, bagażnik się nie otwiera akurat kiedy chciałem Sięgnąć po narzędzia. 

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Kiawwy
      Witam. Mam problem ze swoją Asią. Po nocy rzuciła palenie. Samochód odpala na 2 sekundy dziwnie wali w silniku i gaśnie. Po odpięciu czujnika wałka rozrządu samochód nie gaśnie, lecz dalej stuka mocno metalicznym głosem. Zauważyłem, że świece są całe zalane w benzynie.
      Sterownik podmieniony, czujnik  położenia wałka podmieniony.
      Opcom pokazuje jedynie błąd przekaźnika pompy paliwa (podmieniony na taki sam), lecz to było już wcześniej i samochód zachowywał się normalnie.
      Błąd egr (egr został wymontowany i wyczyszczony i widać, że pracuje). Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam.
    • Przez Marsael
      Cześć. 
      Z racji, że jest to mój pierwszy zakup Opla, a w weekend jadę na oględziny, chciałbym was prosić o informację czy cena w widełkach 7-9 tysięcy za Bertone jest jak najbardziej ok, jeśli chodzi o ten egzemplarz i ogólnie rynek wtórny? W Niemczech oferty nieco droższe. 
      Astra Bertone 1.8 125km - OLX
      Na VIN WOLOTGF071B021448 zerknalem I opłaciłem raporty i nie doszukałem się żadnych bąbli, poza różnicą z datą produkcji z 2003 na olx, a w raporcie 2001, a rejestracja jest w 2003, może błąd omyłkowy sprzedawcy, ale może ktos z was się doszuka czegoś. 
      Dzięki z góry za odpowiedzi i pomoc!
    • Przez Opelastra12
      Witam, mam opla astrę j, 2012 rok. Od jakiegoś czasu w trakcie jazdy radio przełącza się na kilka sekund na AUX po czym znów przełącza się na stację radiową. Powtarza sie to kilkukrotnie i jest to bardzo uciążliwe, nie występuje po kazdym włączeniu silnika lecz losowo. Czy ktos spotkal sie z czymś takim i wie dlaczego tak się  dzieje? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.