Skocz do zawartości
p4wl0s

Brak Mocy, Praca Silnika Bez Pomocy Turbiny,

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Problem z całkowitym odcięciem się Turbiny która jest w 100 % sprawna.

Problem polega na tym że stało mi się to już drugi raz.
Za pierwszym razem wystarczyło iść do sklepu,

zrobić zakupy, wrócić i odpalić samochód problem samoistnie znikł.

Wczorajszy problem był o wiele dokuczliwy.

Odczekanie, ochłodzienie silnika BRAK POPRAWY.

Przygazówki, jazda na każdym biegu powyżej 3 tys. obr. BRAK POPRAWY.

Odpiecie akulumatora na jakiś czas BRAK POPRAWY.

A posiadam :

OPLA ASTRA "III" wer. H

GTC 1.9 CDTI Cosmo

wiec jazda bez Turbo przypominała jazdę polonezem.
Na koniec tego wszystkiego przypomniałem sobie że kiedyś kupowałem OBII

z Licencją Programu  " SDPROG " 

Podłączyłem i z Diagnostyki wyszło że Faktycznie jest błąd którego ciężko usunąć.
Dodam jeszcze że cały czas świeciła kontrolka " CHECK ".

Błędy wkońcu udało się skasować, kontrolka znikła, Samochód idzie jak Burza.

Ale skąd to się bierze ???

Jakiś czas temu zamieniłem radio montowane fabrycznie na Stacje Multimedialna 

na Androidzie 9.0 z Kamerą Cofania.

ten Błąd powstaje gdy -
wczoraj redukcja z 3 na 2 gaz by wyprzedzić obroty w granicach 3500-4000.
Może to przez to radio sam niewiem proszę o jakąś podpowiedz co robić.

W załączniku będzie plik tekstowy z programu  z numerem błędu.
Dzięki 

 

 

 

 

Błąd P1109

opel blad.txt ikona.ico


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błąd zaczynający się na "P" to znaczy powertrain czyli silnika. Nie ma nic wspólnego z radiem czy innymi rzeczami. Taki silnik widziałem w szybkiej łodzi i tam wiele brakowało z takiego auta jak masz. 

Problem dotyczy klap wirowych na kolektorze. 

Edytowane przez wesol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2019-12-22_085956.png


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, wesol napisał:

Nie ma na c wspólnego zvrafeiem czy innymi rzeczami. Taki silnik widziałem w szybkiej łodzi i tam wiele brakowało z takiego auta jak masz.

Możesz przetłumaczyć?

Kompletnie tego nie kumam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem. Tylko spacji nie zrobisz i już pokielbasilo. 

 

Klapy niech naprawi albo wywali programowo i będzie okej. 

Edytowane przez wesol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 22.12.2019 o 07:55, wesol napisał:

Błąd zaczynający się na "P" to znaczy powertrain czyli silnika. Nie ma nic wspólnego z radiem czy innymi rzeczami. Taki silnik widziałem w szybkiej łodzi i tam wiele brakowało z takiego auta jak masz. 

Problem dotyczy klap wirowych na kolektorze. 

dzieki

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez necromonger
      Witam
      Niestety coś stało się z moja Zafira A
      Od jakiegos czasu zapalała sie kontrolka check engine a po przełączeniu na gaz czasem załączała sie kontrolka kontrola trakcji po czym auto zaczęło przerywać na gazie.. bardzo wolno sie rozpędzało.. działo sie to po tym jak auto dłużej stało z reguły w dni bardziej wilgotne i zimne.. .. Lecz ostatnio wracając z pracy 2 - 3 minuty od odpalenia i ruszenia wjechałem na trase i na benzynie wystąpił mi ten problem.. check engine (palil sie juz od kilku dni) a dodatkowo zapaliła sie kontrola trakcji i auto straciło moc. .tak ze ledwie co udało mi sie dojechać do zjazdu z S'ki (jadac okolo 10 - 20 km/h) ..  po zjechaniu auto wylaczylem i odpalilem i auto dalo sie rozpedzic max do 80 km/h na 5 biegu..  obecnie na jalowym biegu maksymalnie możne wykręcić 3.5k obrotów, gdy dojdzie do tej liczby nagle traci moc i zaczyna szarpac silnikiem. Przy jezdzie maksymalnie mozna wykrecic na kazdym biegu do 2.5 k obrotow i jego predkosc max to 80 km/h na 5. 

      mam na telefonie zainstalowane oprogramowanie Car scanner i polaczenie przez bluetooth do komputera Zafiry..  z telefonu po zresetowaniu bledu checka engine w zafirze auto nieco płynniej chodzi.. ale gdy tylko chce przekroczyć 2.5 k obrotów znów zapala sie check engine.. 

      Car scanner gdy odpaliłem go po raz pierwszy po tej akcji wykazał mi takie bledy: 
      P0420, P0302, P0170, P0304, P0136, P0303, P0100, P0110,
       
      po wykasowaniu car scannerem błędów, po przekroczeniu 2.5 k obrotów znów załącza sie check engine i kontrola trakcji i pokazuje tylko błąd: 
      p0303 - cylinder 4 misfire detected 
       
      gdy wyskakuje checkengine i kontrola trakcji silnik znacznie gorzej pracuje i szarpie.. po usunięciu checkengine (ale nie kontroli trakcji - tej aplikacja car scanner nie usuwa) - silnik chodzi znacznie płynniej lecz nadal nie można wykrecic więcej niz 2.5 k obrotów i wolno sie rozpędza.  kontrola trakcji zanika dopiero po wylaczeniu silnika i chwili odczekania.
       
      Na chwile obecna jeszcze nic nie sprawdzilem. no moze poza przejrzeniem świec , 2 znich mialy gruby bialy osad. przeczyscilem (ale jeszcze nie wymienilem ) bo sklepy pozamykane.
       
      Przeglądałem nieco forum i niektóre tematy byly zbliżone do mojego.. ale nie zawsze
      inni wskazywali na :  świece, listwę zapłonową lub katalizator.. 
       
      Auto obecnie z reguły jeździ na dłuższych trasach.. 100 km dziennie / 4 dni w tygodniu , po trasie.  Bierze przy tym sporo oleju.. okolo 1 - 1.5 litra na 1000 km
       
      A co Wy byscie powiedzieli o moim przypadku? 


       
       
    • Przez marcin599k
      Witam. Jako że nie znam ogarniętego mechanika który ogarnia eco teca chciałbym się poradzić was użytkowników. Posiadam Viki B 2.2 dti z pompą vp44 sterownikiem psg5. Walczę z brakiem mocy na kompie niby wszystko jest ok, turbo niby dmucha tak jak chce komputer, pompa daje dawke 5mg a kąt wtrysku jest taki jak podaje żądanie ecu.... Vmax jaki mam to 175/180 km/h gdzie inne vectry niby spokojnie cisną 200 i więcej. Podczas wciskania gazu nie czuć tego
      ,, kopa,, zbiera sie jakby chciał a nie mógł. A jak jest zimny to totalnie nie chce jechać. Auto nie kopci nie stuka, nie kuleje na obrotach,  chodzi równiutko i cicho a mocy brak co jest troche irytujące.... Rzeczy które wymieniłem:
      - przepływomierz nówka boscha 
      -filtry, oleje, 
      - pompa vacum
      Cięgiełko od turbo zaciąga od razu i trzyma ładnie nie ma luzów, egr mam wyłączony i jest domknięty. Ma ktoś jakiś pomysł? Auto ma 270.000 przebiegu oryginalny gdyż auto kuoione od tescia a ten ma go od nowości.  Jak ktoś zna kogoś z okolic pomorza bądź może mi pomóc to proszę o info. Pozdro :) 
    • Przez thedior19
      Witam.
      Poruszam temat mojej Vectry C 1.9 cdti 150 automat bo nigdzie nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Wytłumaczę to na przykładzie:
      Jadę w trasie na zapiętym tempomacie( lub bez) np.140 km/h i nagle pyk... tempomat   się wyłącza, samochód jakby miał o połowę koni mniej (słabo reaguje na pedał gazu) i tempomat nie chce się załączyć z powrotem. Po przejechaniu 3-5km po tym incydencie, samochód zaczyna zwalniać, nie mogę utrzymać stałej prędkości co zmusza mnie do zjazdu na pobocze. Gdy stoję w miejscu na biegu neutralnym podczas wciskania gazu do dechy obrotomierz zatrzymuje się na 2000 i nie chce iść dalej. Gasze samochód odpalam z powrotem i opisane objawy mijają, jakby nigdy nic mogę jechać dalej.
      Wcześniej zdarzało się że tempomat się rozłączał, ale mogłem go bez problemu zapiąć z powrotem. Później tak jak w przykładzie odcięcie mocy na trasie a teraz to jak jej się zachce... potrafi odciąć np. podczas ruszania ze świateł.
      Na kokpicie żadna kontrolka się nie świeci, po podpięciu pod komputer nie ma żadnego błędu.
      Porobiłem takie rzeczy jak:
      -regeneracja turbo
      -wymiana EGR
      -uszczelnienie dolotu i podciśnień
      - wymiana olejów silnik i skrzynia
      Pod maską podobno wszystko jest OK a problem nadal występuje i zaczyna mnie strasznie irytować ;P Nie zauważyłem żadnej regularności występowania tego objawu, nieraz straci moc raz na 1000km a nieraz 3 razy na 100km. 
      Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.