Skocz do zawartości

Meriva benzyna 1.4 pracuje jak diesel


Gość krystian78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, miałem to samo w moim Volkswagenie Passacie B5.

Wszyscy mówili, że to pompa olejowa lub napinacz łańcucha rozrządu.

 

Postanowiłem odkręcić pompę olejową i wyczyścić smok ssący olej. Okazało się, że niepotrzebnie [ponieważ smok był czysty.

 

Do wymiany pompy olejowej i napinacza łańcucha było mi daleko ponieważ koszty są wysokie.

 

Dwóch mechaników poleciło mi zmianę oleju na inny.

 

Zmieniłem olej z Mobil Super S 2000 10w/40 na Castrol Magnatec 10w/40.

 

Od tej pory jak ręką odjął. Problem znikł. Od teraz wiem jaką ważną rolę odgrywa prawidłowo dobrany olej.

 

W twoim przypadku może oczywiście być inaczej. Wierzę jednak, że może pomóc. Zmień olej na gęstszy. rzadki olej - mniejsze ciśnienie.

 

Jeżeli będziesz potrzebował używanych części to polecam ten sklep części używanych do opli: www.auto24parts.com

Niekiedy lepiej kupić używkę oryginalną niż tani nowy zamiennik.

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, miałem to samo w moim Volkswagenie Passacie B5.

Wszyscy mówili, że to pompa olejowa lub napinacz łańcucha rozrządu.

 

Postanowiłem odkręcić pompę olejową i wyczyścić smok ssący olej. Okazało się, że niepotrzebnie [ponieważ smok był czysty.

 

Do wymiany pompy olejowej i napinacza łańcucha było mi daleko ponieważ koszty są wysokie.

 

Dwóch mechaników poleciło mi zmianę oleju na inny.

 

Zmieniłem olej z Mobil Super S 2000 10w/40 na Castrol Magnatec 10w/40.

 

Od tej pory jak ręką odjął. Problem znikł. Od teraz wiem jaką ważną rolę odgrywa prawidłowo dobrany olej.

 

W twoim przypadku może oczywiście być inaczej. Wierzę jednak, że może pomóc. Zmień olej na gęstszy. rzadki olej - mniejsze ciśnienie.

 

Jeżeli będziesz potrzebował używanych części to polecam ten sklep części używanych do opli: www.auto24parts.com

Niekiedy lepiej kupić używkę oryginalną niż tani nowy zamiennik.

 

Pozdrawiam

 

zmieniłem olej org GM na Mobil super 3000 5w/40 jeżeli czytałeś moje wpisy od początku to widziałeś co zostało wymienione i jaki obecnie jest efekt dźwiękowy dziś ogłoszono najnowszą ekspertyzę że winne są popychacze hydrauliczne koszt około 800zł jestem wniebowzięty pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel7318

To ironia z tym wniebowzieciem, czy desperacka wiara ze to juz bedzie to ? Napisz tylko jesli wkoncu uda sie wyeliminowac problem by inni mieli szanse uniknac takich historii.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzegorzyk

Panowie ja wam opowiem pewną historię.

Pracuje ze mną osobnik,ma 75 lat,jeździ Hyundaiem Getzem 1.3 12v,ma go od nowości 2003r. 120.000 km przebiegu,serwisowany do tej pory w ASO,absolutnie z każdą pierdołą jeździ do serwisu,nawet rdzę tam robił.

Przy jakichś 80.000 przelotu zaczęly dochodzić podobne dźwięki z silnika jak u was panowie,może trochę wolniejszy rytm.

Serwis posłuchał stukania i wskazał na hydraulikę zaworów,od nowości był lany olej castrola 5w30,gdy zaczeły sie stuki zmienili na 5w40 po wymianie na świerzy olej było wszystko ok. do przejechanie przez tego pana ok.7-8 tyś i znowu stukanie powracało.

Serwis na to że trzeba robić popychacze-koszt do 1500 tyś z wymianą rozrządu,kolega sie mnie pyta co robić,więc pierwsza myśl za mało przejechane żeby postawić djagnozę (mimo że ewidętnie słyczać popychacze),więc sprawdzam pod korkiem wlewu oleju a tam nagar,na korku ,na deklu ,na walku,myślę o co chodzi?

Dalem mu namiar na znajomego mechanika żeby ściągał miskę i zajrzał do smoka.

Djagnoza - czysto.

No to dziadek na to no nić trzeba robić hydraulikę,i się mnie pyta o potwierdzenie.

Hmmmm, ja mu na to że wie pan może by spróbować zmienić olej na 10w, to mały koszt w porównaniu z wymiana rozrządu, może za wcześnie ale co tam(sam w to nie do końca wierzyłem),dziadek na to że warto spróbować.

I wiecie co ,od wymiany do wymiany (10-11tyś)nic nie stuka,silnik chodzi bardzo ładnie i cicho.

W waszym przypadku doradził bym to samo,auta co prawda inne ,ale koszt zmiany oleju na 10w to nie jest 800 zł może pomoże może nie,moim zdaniem warto sprobować,

Zeby nie było sam jeżdżę na castrolu 5w30.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja wam opowiem pewną historię.

Pracuje ze mną osobnik,ma 75 lat,jeździ Hyundaiem Getzem 1.3 12v,ma go od nowości 2003r. 120.000 km przebiegu,serwisowany do tej pory w ASO,absolutnie z każdą pierdołą jeździ do serwisu,nawet rdzę tam robił.

Przy jakichś 80.000 przelotu zaczęly dochodzić podobne dźwięki z silnika jak u was panowie,może trochę wolniejszy rytm.

Serwis posłuchał stukania i wskazał na hydraulikę zaworów,od nowości był lany olej castrola 5w30,gdy zaczeły sie stuki zmienili na 5w40 po wymianie na świerzy olej było wszystko ok. do przejechanie przez tego pana ok.7-8 tyś i znowu stukanie powracało.

Serwis na to że trzeba robić popychacze-koszt do 1500 tyś z wymianą rozrządu,kolega sie mnie pyta co robić,więc pierwsza myśl za mało przejechane żeby postawić djagnozę (mimo że ewidętnie słyczać popychacze),więc sprawdzam pod korkiem wlewu oleju a tam nagar,na korku ,na deklu ,na walku,myślę o co chodzi?

Dalem mu namiar na znajomego mechanika żeby ściągał miskę i zajrzał do smoka.

Djagnoza - czysto.

No to dziadek na to no nić trzeba robić hydraulikę,i się mnie pyta o potwierdzenie.

Hmmmm, ja mu na to że wie pan może by spróbować zmienić olej na 10w, to mały koszt w porównaniu z wymiana rozrządu, może za wcześnie ale co tam(sam w to nie do końca wierzyłem),dziadek na to że warto spróbować.

I wiecie co ,od wymiany do wymiany (10-11tyś)nic nie stuka,silnik chodzi bardzo ładnie i cicho.

W waszym przypadku doradził bym to samo,auta co prawda inne ,ale koszt zmiany oleju na 10w to nie jest 800 zł może pomoże może nie,moim zdaniem warto sprobować,

Zeby nie było sam jeżdżę na castrolu 5w30.

Zgadzam się z powyższym. Wymienić olej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z powyższym. Wymienić olej. Co prawda ja wymieniałem z 10w/40 na ten sam lecz z mobila na castrol.

 

Gdy zlewałem mobila po 8 tysiącach km był jak woda. Dlatego tez silnik miał za małe ciśnienie oleju, pomimo tego że kontrolka oleju nie zaświeciła się.

Edytowane przez rufi84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zmieniłem olej org GM na Mobil super 3000 5w/40 jeżeli czytałeś moje wpisy od początku to widziałeś co zostało wymienione i jaki obecnie jest efekt dźwiękowy dziś ogłoszono najnowszą ekspertyzę że winne są popychacze hydrauliczne koszt około 800zł jestem wniebowzięty pozdrawiam

napisz jak zrobisz .. słyszałem Twoją opowieśc z innej strony niż forum .. jestem ciekawy czy to własnie to, choc zgadzam się z decyzją, to niepodoba mi sie jeszcze ten spadek ciśnienia .. to jest 18% różnicy pomiedzy cylindrami. Tak więc czekamy na informacje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel7318

jeżeli możesz podać maila to podeślę oryginał opla, po pomiarze ciśnienia mechanik stwierdził tym się nie należy przejmować

 

Z danych GM, ktore mi przyslales:

 

 

1) Cisnienie sprezania 1400 - 1600 kPa (* roznica miedzy wartoscia cisnienia w poszczegolnych cylindrach nie powinna wynosic wiecej niz 100 kPa)

2) Strata cisnienia nie wiecej niz 25% na cylinder

 

Biorac te warunki razem oznaczaloby to, ze i owszem cisnienie sprezania w ktoryms cylindrze moze byc nizsze nawet o 25% ale w tym samym czasie nie moze byc pomiedzy nim a pozostalymi roznic wiekszych niz te 100kPa. U ciebie 3 cylindry chodza wzorowo a jeden odstaje o 250 kPa. Musi byc tego jakas przyczyna. Jesli popychaczmi zainteresowal sie juz inny mechanik niz ten, ktory robil pomiary to warto go zapytac o interpretacje tych wynikow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krystian78

OK

Z moich przygód z łańcuchem ciąg dalszy:

dziś byłem w kilku miejscach:

- serwis opla - części i robocizna 2000 !! - i to uwzględniając aktualną promocję :eek:

- pierwszy serwis - popatrzyli pod maskę i po 10 s. stwierdzili - łańcuch - jakieś 1500

- kolejni oddzwonili do mnie po sprawdzeniu - 1700 PLN

- kolejni - łańcuch - części (opla bądź jakie chcę) + robocizna - 300 za chwilę 400 za chwilę 500

- ostatni serwis - człowiek (jako jedyny pochylił się nad silnikiem więcej a 30 s. ;) pooglądał go przez 10 minut, pogazował, wyłączył, ponownie odpalił itp.

Powiedział, że te silniki tak mają, a mój według niego wcale głośno nie chodzi. Dał mi "radę", żeby na razie pojeździć, bo jak na razie nic tam metalicznie nie wali....

Dodał jeszcze, że gdyby to był na 100% łańcuch, to byłoby głośno przede wszystkim z lewej strony silnika, a tym czasem stuki bardziej słychać z tyłu (ja też mam takie odczucie).

 

ot.... na dziś koniec.

Czy ktoś już skusił się na komplet BGA?

Czy ktoś po naprawie łańcucha nie odczuł żadnej różnicy? Jeśli tak, co dalej proponowali wam zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pragnę was poinformować że 3 lipca jestem umówiony na wymianę kpl.popychaczy po czym podam link do nowego brzmienia mojej Merivy mam nadzieję że to będzie koniec kłopotów z głośną pracą silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności