Skocz do zawartości

Pytania związane z instalacją LPG


holcu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 936
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość Anonymous

a mozesz mi powiedziec jak to mozna sprawdzic?? bo laik ze mnie odnosnie instalacji gazowych i mechaniki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam wszystkich forumowiczów!

 

Mam problem z instalacją LPG w mojej Astrze II Classic; gaz rozłącza się i spowrotem włącza co kilka przejechanych kilometrów.

 

Instalacja montowana fabrycznie (COLT). Kilka miesięcy temu miałem wypadek w po którym trzebabyło wymienić kilka części, m.in silnik. Po zmontowaniu wszystkiego mój mechanik powiedział że "instalacja gazowa rozłącza się i że trzeba mieć odpowiednie oprogramowanie którym można skonfigurować ustawienia i będzie instalcja działała prowidłowo".

 

W pierwszyj napotkanej firmie zajmującej się instalcjami gazowymi spytałem się o możliwość wyregulowania gazu. Otrzymałem odpowiedź że z uwagi na "interfejs" w/w czyność mogę dokonać tylko w Autoryzowanym Punkcie Opla.

 

Umówiłem się więc na w/w czynność w ASO; tam "wykalibrowali bieg jałowy i naprawili wiążkę elektryczną" za co skasowali 150 zł i wszystko powinno działać. Niestety samochód jeździł na gazie długo (bez rozłączania się), ale tylko do monentu kiedy silnik został wyłączony i samochód postał kilka godzin (zimny silnik). Wtedy po odpaleniu znowu problem się powtarzał, co kilka kilometrów gaz się rozłącza.

 

Reklamowałem usługę dwa razy i nadal ten sam problem, w ASO rozkładają ręce, gdyż twierdzą że wszystkie parametry są prawidłowe, instalacja podłączona prowidłowo, brak jakichkolwiek błędów, po kalibracji biegu ałowego samochód działa prawidłowo (w czasie jazdy probnej po "naprawie" z przedstawicielem ASO działa gaz bez zarzutu) do momentu 'wystygnięcia silnika' i powownego odpalenia.

 

Pytanie w czym może być problem? Nie wiem już do kogo się zgłosić, skoro nawet w ASO nie potrafią tego zrobić...

 

Próbowałem zaobserwować nietypowe objawy które mogą mieć wpływ na tę wadę, niestety nie znalazłem zależności, oto co zaobserwowałem:

 

- gaz po odpaleniu samochodu szybko przełącza się z benzyny na gaz (ok 5-10 sekund). Przed wypadkiem wydaje mi się że przełączał się troszeczkę później

- brakzależności kiedy rozłącza się gaz: rozłącza się gdy samochód jest 'na luzie' gdy stoję na światłach, gdy dodaję gazu na trasie, gdy hamuję, niezależnie od wstrząsów bo rozłącza się zarówno na prostej droze jak i drodze z ubytkami nawierzchni

- gaz rozłącza się i spowrotem włącza się tak przejechaniu 2-4 km

- przy zimnym silniku jest dosyć długi rozruch silnika zamin 'zapali' (3-4 sek.). Przy cieplym silniku rozruch jest natuchmiastowy - nie wiem czy to ma wpływ na działanie gazu... ale tak nie było przed wypadkiem

- miałem problemy z chłodzeniem (wymieniny pęknięty wężyk oraz cieknąca pompa wodna w komplecie z rozrządem) ale zostały naprawione przed ostatnią wizytą w ASO

 

Proszę o pomoc...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość maniek140189

Nie mam czasu na czytanie wszystkich postow, dlatego mam nadzieje ze sie nie powtarzam z problemem. Wyglada on tak, mam BRC 1 gen odpala na benz na dotyk ??? ale jak przelaczam spadaja obroty i sie dusi no i gasnie. Dopiero jak doprze pogazuje pedalem to zacznie chodzic na gazie. Podczas jazdy, na start ze swiatel potrzebuje mocnego wcisniecia pedalu, tak samo przy kolejnych biegach, bo jak mu za malo wcisne to slychac jak spada z obrotow i zwalnia, ale nie gasnie. Ogolnie potrzebuje niskiego biegu i ciezkiej nogi, wtedy jakos jedzie. A ha, lubi tez szarpac silnikiem ja sie toczy na biegu, wtedy ratuje tylko sprzeglo>gaz>puszczenie sprzegla. Mam nadzieje ze wystarczy tyle informacji ;) pozdrawiam i czekam na odpowiedz :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55
maniek140189, osobiście bym wymienił filtr powietrza (jeśli długo nie był wymieniany) i jeśli by nie pomogło to jechał bym do gazownika na ustawienie to znaczy na regulację

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maniek140189

andrzej_m55, no mialem wymienic i sie zbieram i zbieram... kupie moze w piatek i zobaczymy co wyjdzie ;)

 

[ Dodano: Wto Maj 19, 2009 21:38 ]

Nowy filtr powietrza zalozony i dalej nic ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darkside13

Mam corse B 95 Rok silnik 1.2 X12SZ jaka moge do niej intalacje wstawić i jaki jest koszt wstawienia takiej instalacji ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam mam astrę 1,6 16v i mam pytanie do monterów LPG wyskakuje mi błąd z cewką i postanowiłem sprawdzić wszystkie kable doprowadzone do modułu i zauważyłem ze do jednego kabla doprowadzającego do modułu jest przylutowany jakiś kabel podejrzewam ze idzie on z kompa LPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności