Gość djsmlody Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Witam. Problem polega na tym, żę odpalam vectre rano delikatnie kopci na niebiesko. Ruszam i przez chwile kopci na niebiesko ( tak przez chwile podczas zmiany biegów) potem ok. w lusterku nic nie widać. zapala normalnie. spalanie w "koło komina" 6,5 litra. Oleju bierze tak 0,7 na 1000km. olej 15w40 mobil 1, przebieg 280tys. Moc ma spokojnie idzie 180. Przyspiesza też dobrze. Pytanie czy to walniete pierścienie czy uszczelniacze zaworowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77549-vectra-19-cdti-120km-z19dt-niebieski-dym-uszczelniacze-zaworowe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Niestety w szklanej kuli nic nie widać... ale przy tej ilości pobieranego oleju to raczej pierścienie. Wycieków oleju pod autem czy w komorze silnika nie ma?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77549-vectra-19-cdti-120km-z19dt-niebieski-dym-uszczelniacze-zaworowe/#findComment-645823 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djsmlody Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2016 Niema. Silnik suchy. Sprawdzenie kompresji pokaże że pierścienie walnięte? Chyba że jakimś "domowym sposobem" sprawdzę? Jeszcze tak z innej beczki. Mam jeszcze jeden silnik od tej vectry. Wymieniłem bo zaczął stukać. Mechanik bez rozbierania silnika stwierdził że obrócił na panewce. A ostatnio słyszałem podobny przypadek i koleś miał luz na sworzniu miedzy korbowodem a tłokiem. Co sądzicie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77549-vectra-19-cdti-120km-z19dt-niebieski-dym-uszczelniacze-zaworowe/#findComment-645825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bajzel Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Rozbierz silnik i zobacz:P   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77549-vectra-19-cdti-120km-z19dt-niebieski-dym-uszczelniacze-zaworowe/#findComment-645893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2016 A tak z innej beczki czy aby na pewno olej masz właściwy? 15w40 ? Chyba powinieneś używać innego oleju - przynajmniej 10w40. odnośnie panewki - też bym był za tym aby sprawdzić poprzedni silnik - i tak cię to nic nie kosztuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77549-vectra-19-cdti-120km-z19dt-niebieski-dym-uszczelniacze-zaworowe/#findComment-645930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djsmlody Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 taki olej był poprzedni lany "niby" bo taka była karteczka. To co mam zmienić na 10w40?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77549-vectra-19-cdti-120km-z19dt-niebieski-dym-uszczelniacze-zaworowe/#findComment-646007 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 To kolega poczyta sobie co powinno być wlane do motorka - http://www.motodiesel.pl/samochody/auta-osobowe/975-opel-vectra-c-fl-19-cdti-120km.html A to są parametry tylko minimalne.Czyli trochę lepszy jakościowo olej można zastosować. Przy czym nie wiadomo jak długo silnik pracował na poprzednim oleju - to też mogło się przyczynić do zatkania kanału olejowego i zatarcia panewek (15w 40 to w zasadzie olej mineralny). Można próbować zamienić teraz olej na inny ale trzeba to zrobić z głową inaczej będziesz miał drugi silnik złomowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77549-vectra-19-cdti-120km-z19dt-niebieski-dym-uszczelniacze-zaworowe/#findComment-646029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość djsmlody Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 To co radzisz wlać? Jakąś 10w40? Słyszałem że liqui moly sobie chwalą a możę tego GM?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77549-vectra-19-cdti-120km-z19dt-niebieski-dym-uszczelniacze-zaworowe/#findComment-646062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2016 0.7 l na 1000 km i to przy mineralu to pólsyntetyk jest możliwość że go weźmie więcej.Najpierw pomierzyłbym kompresję z próbą olejową aby wykluczyć pierścienie.Jeżeli to tylko uszczelniacze zaworowe to po płukance dobry olej z dodatkami uszlachetniającymi które podregenerują ci uszczelnienia.Ja się ratowałem Valvoline Max live.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/77549-vectra-19-cdti-120km-z19dt-niebieski-dym-uszczelniacze-zaworowe/#findComment-646072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.