Skocz do zawartości

Zawór scv 1.7 cdti


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 157
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość pablo9876

Lipa czyli co? Nie będzie chodził? Góra jest taka sama. Egr ten sam,nie wiem jak wtryski, jakie oznaczenia, ale moc nowego silnika też 130 KM. Kurde to ile wersji A17dts wychodziło w 2013 r. ? Nie ogarniam już. 

Edytowane przez pablo9876

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91895-zaw%C3%B3r-scv-17-cdti/page/11/#findComment-733710
Udostępnij na innych stronach

Podaj jeszcze nr z turbiny drugiej. Rocznikowo mogli inny osprzęt dawać. Wtryski powinno sie kodowac. A numery widoczne dopiero jak sciagniesz pokrywe. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91895-zaw%C3%B3r-scv-17-cdti/page/11/#findComment-733711
Udostępnij na innych stronach

Numer na turbinie ten co Ci sie nie zgadza to bedzie numer seryjny produktu. Wazne zeby nr katalogowy sie zgadzał, ale to jak porownasz z drugą turbiną bedziesz wiedziec

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91895-zaw%C3%B3r-scv-17-cdti/page/11/#findComment-733715
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876

Ok porównam, ale na razie nie mam dostępu do niej. Obecnie auto odpaliło ale wywala błąd turbiny. Podmieniam jeszcze na jedną, jeżeli nie zadziała regeneracja swojej. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91895-zaw%C3%B3r-scv-17-cdti/page/11/#findComment-733725
Udostępnij na innych stronach

Turbo jak turbo. Można dać nawet większe i nie ma to znaczenia. Znaczenie ma tylko to jak jest sterowana. Czyli chodzi o zmienna geometrię. Czy elektrycznym serwimotorem czy gruszka na podciśnienie i czy ta gruszką ma w sobie czujnik położenia. 

Wpierw zbadaj jakie ciśnienie robi turbina czyli czy zgadza się żądane z rzeczywistym.  Może się okazać że gruszka jest wadliwa lub źle wyregulowana itp. 

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91895-zaw%C3%B3r-scv-17-cdti/page/11/#findComment-733726
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie tej 55566731 to jest rozumiem z tego nowego słupka. Katalogowo są dwie turbiny: 98053674 i 55566731 w katalogu wygląda to tak: https://opel.7zap.com/pl/car/p10/g/9/3-0/

Czy obie te turbiny są ze zmienną geometrią? Szukam i nie mogę rozwikłać. Myślę, że u ciebie powinna siedzieć 98053674 zamiast 55566731. Na pewno jest różnica w wysterowaniu turbiny ze zmienna geometrią i bez geometrii.

 

Jeśli są to identyczne turbiny numerycznie to kwestia podłączenia podciśnień i czujników. Nawet uszkodzony przewód ciśnieniowy robi błędy na turbinie. Na spokojnie numery i połączenia trzeba sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91895-zaw%C3%B3r-scv-17-cdti/page/11/#findComment-733727
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu dpf czekam Wesoł az objaśnisz jak "on tam działa" , dlaczego nie usunie sie popiołu , dlaczego czyszczenie go nie ma sensu. Z Twoich wypowiedzi wynika ze dpf musi byc wieczny bo z takimi sie spotykales, lub wymiana na nowy jesli jest zapchany. Tutaj wrzucam foty z regeneracji

AddText_03-24-09.42.50.jpg

Tutaj dane wrazliwe zakryte

AddText_03-24-09.47.53.jpg

Tutaj roznice wykresowo

AddText_03-24-09.48.37.jpg

Tutaj kilka info

20210324_205212.jpg

A tutaj dane z dnia dzisiejszego. Czerwona strzałka dystans od ostatniego wypalania. Czarna strzałka dpf flow , przy 0.10kPa rozpocznie sie wypalanie

AddText_03-24-09.51.34.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91895-zaw%C3%B3r-scv-17-cdti/page/11/#findComment-733728
Udostępnij na innych stronach

Argumenty typy dpf to nie majtki zeby prać , sa lekko nie na miejscu. Równie dobrze moge napisac że wtryskiwacz to nie długopis żeby w nim cos wymieniać. 

Dane firmy zakrylem aby nie robic reklamy.

Czyscili mi z golfa dpf, z mojej astry oddałem do czyszczenia to dostałem info iż nie ma potrzeby czyścić, a od kolegi z astry dostalem info że zapchany i wymaga regeneracji. Poszła decyzja zeby regenerowac, został wymyty i od tego czasu zrobil ponad 600 kilometrow. Na dniach bedzie miał wypalanie. Zatem opowieści że czyszczenie dpf nic nie daje uznaje za bajanie. 

Przyjmujemy oczywiscie ze zapchanie nastąpiło w sposób naturalny i nic w aucie nie trzeba naprawiac. A jesli zapchanie nastąpiło z powodu jakiejś usterki to należy ja naprawic i dpf takze wyczyscic jesli zachodzi potrzeba.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91895-zaw%C3%B3r-scv-17-cdti/page/11/#findComment-733729
Udostępnij na innych stronach

Gość pablo9876
2 godziny temu, WariatPSM napisał:

Zdjęcie tej 55566731 to jest rozumiem z tego nowego słupka.

No właśnie to jest turbina z mojego starego silnika. Jest ze zmienną geometrią. Chyba najlepiej swoją zregenerować jak sądzicie? Przewody wszystko jest ok. 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/91895-zaw%C3%B3r-scv-17-cdti/page/11/#findComment-733730
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności