Gość Inspiring Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Witam Wszystkich Forumowiczów Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu w mojej leciwej już astrze H 1.7CTDI 80kM. Po kolei: Rok temu w zimie auto odmówiło mi posłuszeństwa, winą okazał się alternator, (chodź zanim to wydedukowałem zdarzyłem wymienić akumulator). Szybka regeneracja, montaż, usunięcie błędów i autko klekotało prawie cały rok. 2 tygodnie temu w astrze zaczęły dziać się zjawiska tj.: Podwyższone obroty silnika na biegu jałowym (przyczyną był większy pobór prądu przy włączonej nagrzewnicy) Problemy z odpaleniem auta (-10 C - norma?) Przerywana praca wentylatora nawiewu Aż wreszcie zaświeciła się choinka i zgon auta pod Biedronką.. Sprawdziłem błędy metodą "gaz hamulec" i zadzwoniłem po kolegę, który odholował mnie laguną (ludzie robili zdjęcia jak francuz ciągną "niemca") . Mechanik postawił diagnozę - Alternator.. No i historia zatoczyła koło, z racji tego że zależało mi na czasie włożył mi jakiś regenerowany dając rok gwarancji. Wszystko odbyło się bez komplikacji, lecz gdy astra miała wracać już do domu okazało się że alternator mocno się nagrzewa. Według mechanika winowajcą okazało się sztywne koło pasowe alternatora i zalecił mi wymianę na sprzęgiełko jednokierunkowe oraz pompę wakum, - 150zł w błoto bo to nie usunęło problemu. Została postawiona kolejna diagnoza tym razem trafna, a padło na sterownik świec żarowych. Według mechanika wszystko miało być cacy, ale wracając do domu okazało się że stojąc na światłach delikatnie buja się całe autko, silnik pracuje inaczej (jak dwusuw na wolnych obrotach) i migają wyświetlacze. Obroty silnika ok 800 obr/min. I teraz pytanie do Was, czy jest możliwość że sprzęgiełko alternatora powoduje mniejsze obciążenie silnika, a co za tym idzie zmniejszenie obrotów silnika i niższa amplitudę jego pracy? A może jest jakiś inny trop ? Z góry dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Zmierz napiecie. Z tego co wiem w 80km jest zwykłe koło na alternatorze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/#findComment-690248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Inspiring Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 (edytowane) Napięcie oscyluje w granicach 14,4 -14,5V przy wł. silniku. Edytowane 4 Kwietnia 2018 przez Inspiring   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/#findComment-690252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Masy posprawdzał?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/#findComment-690287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Inspiring Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Auto akuratnie stoi w warsztacie, przez cały dzień nie udało się znaleźć usterki. Czy elektryk posprawdzał masy - hmm myślę że od tego powinien zacząć, ale zadzwonię jutro rano i podpytam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/#findComment-690297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Wszystko odbyło się bez komplikacji, lecz gdy astra miała wracać już do domu okazało się że alternator mocno się nagrzewa. Według mechanika winowajcą okazało się sztywne koło pasowe alternatora Może nie wszystko wiem ale że altek się nagrzewa przez sztywne koło pasowe ? Prędzej przez łożyska czyli coś źle poskładane. Ja bym ci radził samemu pojechać do jakiegoś elektryka który regeneruje alternatory i u niego kupić I tego dać mechanikowi niech go założy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/#findComment-690299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 (edytowane) Od prądu też może się grzać. Miałem kiedyś przypadek w swoim c20xe, że zrzucało mi pasek. Co chwila. Nie zwróciłem uwagi na temperaturę altka, ale kręcił sie luźno, a też powodował kłopoty dla silnika - widziałem po chwilowym spalaniu. Wymiana na dobry pomogła. Edytowane 5 Kwietnia 2018 przez ja37   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/#findComment-690301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Inspiring Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 adam1954 problem z nagrzewającym się alternatorem został rozwiązany, był on spowodowany sterownikiem świec żarowych. (Mam ładowanie a alternator jest umiarkowanie ciepły). Mój problem teraz wygląda inaczej, mianowicie - po usunięciu ww usterki nierówno pracuje silnik i migoczą światła. zaznaczam że alternator ładuje prądem w granicach 14,4-14,5 V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/#findComment-690305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Migotanie świateł to właśnie jest od ładowania. Nie wiem czy to mierzone było. Ale ja w dalszym ciągu podejrzewam alternator. A szczególnie diody prostownicze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/#findComment-690306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Inspiring Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 (edytowane) Zadzwoniłem do mechanika, wg niego alternator działa bez zarzutów i upiera się że w moim aucie oryginalnie było montowane sprzęgiełko zamiast sztywnego koła pasowego. (Może ktoś to sprawdzić? Opel Astra H 1,7 CTDI 80kM - isuzu) W ogóle czy to sprzegiełko może powodować taką usterkę? Na tą chwilę uważają że ktoś kiedyś założył sztywne koło pasowe aby ukryć usterkę, która teraz się pokazała. Ciężko jest mi w to uwierzyć i daje mu jeszcze jeden dzień na diagnozę. A czy regulator napięcia mógłby powodować wystąpienie takiej usterki? Edytowane 5 Kwietnia 2018 przez Inspiring Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/83554-nier%C3%B3wna-praca-sinika-po-wymianie-alternatora/#findComment-690307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.