Gość Tobiasz Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Przy zakaupe mojego combolota przy przebiegu ok 190 000 km zauważyłem, że uszczelka pod pokrywą zaworów byla lekko uszkodzona skąd delikatnie leciał olej. Oddałem do mechanika i razem z wymianą uszczelki wymieniłem wszystkie filtry i olej. Po naprawie z silnika nastąpił wyciek. Nie byłem w stanie zlokalizować skąd więc oddałem spowrotem do machanika na poprawę. Po drugiej naprawie dalej gubił olej jednakże już mniej. Wydaje mi się że olej cieknie w okolicy rozrządu. W pewnym momencie bez żadnego ostrzeżenia rano silnik już nie odpalił. Poziom oleju w normie. Po przekręceniu zapłonu silnik zakręcił lecz co raz słabiej i słabiej aż zapiszczał dzwięk i tak już silnik stanął na dobre. Z tego co się orientuje jest to silnik ozanczony kodem Y17DTH. Nie wiem co może być powodem i czy aby silnik nie jest do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Przestał kręcić to chyba logiczne że prąd mu się skończył. Myślę że nie trzeba ci pisać skąd się prąd bierze w aucie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2019 Trza wziąć wiadro i mu przynieść Może masy na silniku nie dokręcił.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709732 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irek711 Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Pewnie dobrze Ci się wydaje , jak w okolicy pokrywy zaworów to pewnie uszczelniacz na wałku rozrządu. Może też na wale głównym . U mnie przy wymianie rozrządu były wymieniane oba . Wyciek dalej był. Okazało się że cieknie spod pokrywy trzymającej uszczelniacz wału. Mechanik co robił rozrząd ( młody chłopak którego jeszcze rutyna nie zżarła ) rozebrał rozrząd , uszczelnił pokrywę i stówkę za to wziął. Co prawda kilka lat już upłynęło ale myślę że tanio było. Twierdził że wszystko wymył i wymienił uszczelniacze , ja po kilkuset kilometrach zajrzałem czy nie cieknie . Jakoś strasznie nie lało ale wiadomo , okolice rozrządu. W sumie trudno było stwierdzić skąd cieknie ale poprawił po kosztach:-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tobiasz Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Pośmialiśmy się i jest fajnie. To nie akumulator. Sprawdzone to zostało na samym początku. Silnik czasem zakręci pół obrotu a czasem nie. Przy przekreceniu kluczyka slychac takie pojedyncze tykanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Jakie masz więc napięcie na aku podczas kręcenia? Jakie masz napięcie na aku przed kręceniem.? Masy od silnika i od aku sprawdzone? Rozrusznik dostaje prąd stały oraz sygnał ze stacyjki?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Dokładnie czasem głupia klema na akumulatorze jest luźna i nie zakręcisz rozrusznikiem, jeśli już wcześniej miałeś problem z odpalaniem, tzn. że nie odpalał ci za pierwszym razem czy nawet kręcił rozrusznik a silnik nie to pierwsze objawy do sprawdzenia to kable od akumulatora/stacyjki/rozrusznika i rutynowo na alternatorze, oraz jak koledzy wyżej piszą o sprawdzeniu napięcia. Bendiks/szczotki/komutator/przekaźnik ma się co zużywać i psuć w rozruszniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709779 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vis Opublikowano 10 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2019 uszczelniacz pompy oleju (na dole od strony rozrządu) często podcieka w tym silniku jest o tym chyba nawet w tisie przy okazji zmiany rozrządu. Natomiast była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów, więc tu trzeba odkręcić przewody wtryskiwaczy, są za silnikiem od strony kabiny, taka myśl mi wpadła (cieknie po pokrywie? niedokręcił i leci powietrze? zabrudził?). Nie kręci- to oczywiście może też być rozrusznik;) Przy tym przebiegu (jeśli prawdziwy) kończy się choć to nie norma   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tobiasz Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Rano nie dał żadnej oznaki, że coś jest nie tak i zaparkowany po południu zakręcił chwilę i zdechł. Pomimo wycieku poziom oleju był w normie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709818 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 (edytowane) Olej nie ma nic do odpalania. 22 godziny temu, adam1954 napisał: Jakie masz więc napięcie na aku podczas kręcenia? Jakie masz napięcie na aku przed kręceniem.? Masy od silnika i od aku sprawdzone? Rozrusznik dostaje prąd stały oraz sygnał ze stacyjki? Czekamy na odpowiedź. Samo się nie zrobi. Mozliwe, że rozrusznik ma dość. Edytowane 11 Sierpnia 2019 przez ja37 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709819 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.