Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przy zakaupe mojego combolota przy przebiegu ok 190 000 km zauważyłem, że uszczelka pod pokrywą zaworów byla lekko uszkodzona skąd delikatnie leciał olej. Oddałem do mechanika i razem z wymianą uszczelki wymieniłem wszystkie filtry i olej. Po naprawie z silnika nastąpił wyciek. Nie byłem w stanie zlokalizować skąd więc oddałem spowrotem do machanika na poprawę. Po drugiej naprawie dalej gubił olej jednakże już mniej. Wydaje mi się że olej cieknie w okolicy rozrządu. W pewnym momencie bez żadnego ostrzeżenia rano silnik już nie odpalił. Poziom oleju w normie. Po przekręceniu zapłonu silnik zakręcił lecz co raz słabiej i słabiej aż zapiszczał dzwięk i tak już silnik stanął na dobre. Z tego co się orientuje jest to silnik ozanczony kodem Y17DTH. Nie wiem co może być powodem i czy aby silnik nie jest do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/
Udostępnij na innych stronach

Przestał kręcić to chyba logiczne że prąd mu się skończył.

Myślę że nie trzeba ci pisać skąd się prąd bierze w aucie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709722
Udostępnij na innych stronach

Trza wziąć wiadro i mu przynieść :)

 

Może masy na silniku nie dokręcił.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709732
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dobrze Ci się wydaje , jak w okolicy pokrywy zaworów to pewnie uszczelniacz na wałku rozrządu. Może też na wale głównym . U mnie przy wymianie rozrządu były wymieniane oba . Wyciek dalej był. Okazało się że cieknie spod pokrywy trzymającej uszczelniacz wału. Mechanik co robił rozrząd ( młody chłopak którego jeszcze rutyna nie zżarła ) rozebrał rozrząd , uszczelnił pokrywę i stówkę za to wziął. Co prawda kilka lat już upłynęło ale myślę że tanio było. Twierdził że wszystko wymył i wymienił uszczelniacze , ja po kilkuset kilometrach zajrzałem czy nie cieknie . Jakoś strasznie nie lało ale wiadomo , okolice rozrządu. W sumie trudno było stwierdzić skąd cieknie ale poprawił po kosztach:-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709766
Udostępnij na innych stronach

Pośmialiśmy się i jest fajnie. To nie akumulator. Sprawdzone to zostało na samym początku. Silnik czasem zakręci pół obrotu a czasem nie. Przy przekreceniu kluczyka slychac takie pojedyncze tykanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709768
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz więc napięcie na aku podczas kręcenia?

Jakie masz napięcie na aku przed kręceniem.?

Masy od silnika i od aku sprawdzone?

Rozrusznik dostaje prąd stały oraz sygnał ze stacyjki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709771
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie czasem głupia klema na akumulatorze jest luźna i nie zakręcisz rozrusznikiem, jeśli już wcześniej miałeś problem z odpalaniem, tzn. że nie odpalał ci za pierwszym razem czy nawet kręcił rozrusznik a silnik nie to pierwsze objawy do sprawdzenia to kable od akumulatora/stacyjki/rozrusznika i rutynowo na alternatorze, oraz jak koledzy wyżej piszą o sprawdzeniu napięcia. Bendiks/szczotki/komutator/przekaźnik ma się co zużywać i psuć w rozruszniku. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709779
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacz pompy oleju (na dole od strony rozrządu) często podcieka w tym silniku jest o tym chyba nawet w tisie przy okazji zmiany rozrządu. Natomiast była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów, więc tu trzeba odkręcić przewody wtryskiwaczy, są za silnikiem od strony kabiny, taka myśl mi wpadła (cieknie po pokrywie? niedokręcił i leci powietrze? zabrudził?). Nie kręci- to oczywiście może też być rozrusznik;) Przy tym przebiegu (jeśli prawdziwy) kończy się choć to nie norma

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709807
Udostępnij na innych stronach

Olej nie ma nic do odpalania.

22 godziny temu, adam1954 napisał:

Jakie masz więc napięcie na aku podczas kręcenia?

Jakie masz napięcie na aku przed kręceniem.?

Masy od silnika i od aku sprawdzone?

Rozrusznik dostaje prąd stały oraz sygnał ze stacyjki?

Czekamy na odpowiedź.

Samo się nie zrobi.

 

Mozliwe, że rozrusznik ma dość.

Edytowane przez ja37
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87164-opel-combo-17-dti-y17dth/#findComment-709819
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności