Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vectrauser1992

Witam niestety w moim Opelu  pojawił się poważny problem,który dosłownie unieruchomił moje auto. Mój pojazd to opel vectra b 1.6 v16 z końcówki 99 roku wyposażony w silnik x16xel. Jednak jest nietypowy bo ma zastosowane rozwiązanie z Z16 czyli nieszczęsna elektroniczna przepustnica DELPHI.

opis usterki:
Podczas jazdy samochód zgasł po wciśnięciu sprzęgła i hamulca. Ponowne odpalenie pojazdu to wariacja obrotów i rzucanie silnikiem w komorze. 
Obroty skaczą poniżej 500 i silnik się  tak jakby zasusza. Kiedy dodaje się gazu to wchodzą obroty idą normalnie w górę ale jak spadają obroty się puści gaz to już nie utrzymuje domyślnych i spadają na sam dół i rzuca silnikiem a tym samym tez i całą budą.  Coś ewidentnie jakby go dusiło tak na mój chłopski rozum.

Auto bez dodawania gazu pali bardzo ciężko po dodaniu gazu odpala ale zaczyna rzucać całą budą i obroty skaczą 300 i  koniec jak się doda gazu to jest okej aczkolwiek miedzy 2-3  tysiące obrotów jakby coś przycinało ale jak depczemy idzie dalej do góry. Nie świeci się check engine ani żaden tryb serwisowy nic z tych rzeczy. Przed awaria czasami mi się zdarzało raz na miesiąc dwa auto przechodziło w tryb serwisowy. odpalenie i zgaszenie auta naprawiało problem.
błędy,które wychodziły to:
kody błedów


wymiany w ostatnim czasie:
Przed awaria około tygodnia czasu  wymieniany był wydech środkowy jednak auto jeździło z nowym wydechem miało moc itd przejechałem tym no nie wiem ze 100 km - dlatego osobiście bym to wykluczał. 

diagnostyka:

Sprzęt diagnostyczny jakim dysponuję to komputer z OPCOM i po przeprowadzeniu testów nie znalazło żadnych błędów. Oczywiście profilaktycznie i tak skasowałem błędy choć nie było co  do kasowania.
Polepszenia się jakiś reakcji nic - zero. Dokonałem też twardego resetu poprzez wypięcie klem od akumulatora. Ponowne czytanie błędów bez jakichkolwiek efektów dalej zero. Sprawdziłem też metodą hamulec i gaz i niema błędów.

 


 

Po 2 dniach czytania w internetach rożnych przypadków w większości wychodzą błędy powiązane z przepustnicą.  No to pierwsze co przepustnice wykręcam a tak kurka taka niespodzianka. W pełni elektroniczna przepustnica o zgrozo! No nic wykręciłem ja poczyściłem trochę uszczelka jest przerwana ale raczej wątpię by to miało wpływ bo przecież płaszczyznę dociska i to mocno. 

 

Tak więc myślę ,ze z usterek można wykluczyć już:
+ silniczek krokowy bo go niema 

+czujnik sterowania przepustnicą tego też niema tej okrągłej kostki
Jest tylko jedna 8 pinowa do elektronicznej  DELPHI
przepustnica.png.21e6aea4899ddf7b340f665

 

Na moje oko to trzeba byłoby dokonać diagnostyki przepustnicy czy jest sprawna tylko jak to zrobić/ Z tego co czytam to jest jakas maszyna do tego ale to kosztuje koło 5 tysiecy zł ( drożej jak auto :D)  Zarty zartami ale od 3 dni nie mam auta a jest kurcze potrzebne :)

Czekam na wszelką pomoc i nakierowanie oplomaniaków bo widzę ze te v16 1.6 to baaardzo dużo ludzi miało z tym problem własnie ze gasło czy to w astrach g vectrach zafirach i całej rodzinie silników 1.6 :)  Dlatego liczę,ze uda się to ogarnąć i oszczędzić worek pieniędzy u mechanika. 

 

 

Edytowane przez vectrauser1992

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

6 minut temu, vectrauser1992 napisał:

bo widzę ze te v16

Raczej nikt, poza bugatti
Ciekaw jestem tego

8GWluQH0 Ti coś tam dalej.

 

 

Gość vectrauser1992
7 minut temu, ja37 napisał:

8GWluQH0 Ti coś tam dalej.

 

tego nie rozumiem :( można prosić o wytłumaczenie?  aaaaaa czaje juz nie pokazuje ci z tego serwera juz poprawiam 

Edytowane przez vectrauser1992
przejrzenie kodu strony

 

Nie można, bo jest a skopiować się nie daje.

Dałeś link do czegoś.........

 

Czyli po prostu kopij/wklej.........następny dżygit, co mu się spieszy?

 

Podpowiem

Cytat"""""
Auto bez dodawania gazu pali bardzo ciężko po dodaniu gazu odpala ale zaczyna rzucać całą budą i obroty skaczą 300 i  koniec jak się doda gazu to jest okej aczkolwiek miedzy 2-3  tysiące obrotów jakby coś przycinało ale jak depczemy idzie dalej do góry. Nie świeci się check engine ani żaden tryb serwisowy nic z tych rzeczy. Przed awaria czasami mi się zdarzało raz na miesiąc dwa auto przechodziło w tryb serwisowy. odpalenie i zgaszenie auta naprawiało problem.
błędy,które wychodziły to: """"

Tu powinien być ten twój dziwny link.

 

Dlatego myslę, że copy/past jest.

 

Zaraz sprawdzę na innych forumach, bo świeżak jezdeś.

 

 

Dasz coś od siebie?

Bo nie wiem, czy warto myśleć :)   -  mi nikt za to nie płaci.  :)

 

Gość vectrauser1992

a co mogę dać od siebie jak mam problem teraz? forum chyba jest od tego aby pomóc prawda?  Chyba ,ze u was są inne zasady trzeba zapłacić albo coś w tym stylu. 
Takie kopy paste  nie jest bo zmodyfikowałem a wrzuciłem na jeszcze jedne forum od Opelków  każdy szuka pomocy, prawda? 
Podmieniłem już linki do grafiki sprawdziłem z 2 przeglądarek i wszystko działa jak nalezy u mnie
 

Edytowane przez vectrauser1992

 

Do grafik można się tylko czepić tej z błędami, bo g... widać i po próbie powiększenia 404.

 

Masz opcom - czemu nie sprawdzisz, jak pracuje pedał gazu i przepustnica?

Masz bloki pomiarowe.

Opcom to nie tylko błędy.

Można nagrać livedata też i dać tu, byle nie za długie.

 

Tu się nie płaci, po prostu byłem ciekaw, czy czegoś nie zapomniałeś, bo dalej to jest.

 

Co to jest czujnik sterowania przepustnicą?  to czytam pierwszy raz.

 

Gość vectrauser1992

Z tego wszystkiego wynika ze to Y16XE a nie x16xel ktoś już tam był i majstrował pewnie wymienił silnik  boo według vinu powinno być  x16xel.

Pisałem z kilkoma osobami i mówią aby szukać lewego powietrza w układzie. Jutro wezmę i zaizoluje te rurkę.

Tylko czy jakby było lewe powietrze too nie powinno przyspieszać? 

 

Edytowane przez vectrauser1992

 

Miałeś błąd P0400 dla czego nie zająłeś się wykluczeniem EGR w tej usterce?

Masz Opcoma więc sprawdź jak pracuje.

Na wolnych ma być zamknięty .

Jak będzie otwarty to masz powód problemów z wolnymi.

 

Potem przepustnica.

Miałeś błąd 1550 to od przepustnicy czyli przepustnica do pomierzenia.

Masz Opcoma więc sprawdź jaki masz silnik

 

Gość vectrauser1992

ponieważ po wykasowaniu tych błędów nie było ich później to nie majstrowałem nic skoro było okey.  W tamtym roku czyściłem ERG tak profilaktycznie.
Co najlepsze teraz jestem na logach z opcomu jak robiłem testy i pisze X16XEL jednak z tego co czytałem w tych silnikach niema elektronicznej przepustnicy.

No i mnie też ktoś inny na to nakierował.  Czy w tym silniku jest przepływomierz? 
xWhWS3ANQHGwWEi3dL2QgA.png

 

Masz Opcoma więc dla czego nie wejdziesz w parametry i nie szukasz w nich jak działa EGR  , Czujnik cisnienia w kolektorze ,położenie przepustnicy  itp.

Co z tego że czyściłeś EGR

Ale dalej może nie działać prawidłowo.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności