Skocz do zawartości

VECTRA B 1.6 v16 gaśnie i szarpie silnikiem - elektroniczna przepustnica


Gość vectrauser1992

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vectrauser1992

Samochód kupiony w DE jest to wersja milenijna na 100 lecie firmy pewnie dlatego ten silnik.Z tego co czytałem to Z16XE to to samo jest i to był jakiś model przejściowy. O tym Y16XE jest bardzo mało info.   

Faktycznie jeśli chodzi o EGR to te moje nagranie jest faktycznie guano warte. 
jedyny scren który wynalazłem z pierwszego nagrania to jest to reszta się nie nadaje bo nic nie widać. To toto przecież to nic nie daje ani nie pokazuje. 
hm7S-5H_QDiUIDw-T-uDzg.png

 

 Dzisiaj przejechałem się jakoś 5 kilometrów z tym odpiętym egrem. Jak zapali się lampka tego kluczyka  to nie gaśnie już. Normalnie wchodzi na obroty nawet nie wiem czy przypadkiem to i nie lepiej.
Jak się przejedzie kawałek i zatrzyma na jałowym to zaczyna telepać jak telepało z EGRem tak wszystko cymes tylko te wolne obroty. Jutro nagram typowo ten test EGR  czy jeszcze coś mam nagrać? 
 

Edytowane przez vectrauser1992

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

21 godzin temu, vectrauser1992 napisał:

 

 

 Dzisiaj przejechałem się jakoś 5 kilometrów z tym odpiętym egrem. Jak zapali się lampka tego kluczyka  to nie gaśnie już. Normalnie wchodzi na obroty nawet nie wiem czy przypadkiem to i nie lepiej.
Jak się przejedzie kawałek i zatrzyma na jałowym to zaczyna telepać jak telepało z EGRem tak wszystko cymes tylko te wolne obroty.

 

Zatkaj ten  EGR, jak masz kawałek blaszki wiertarkę i szlifierkę/nożyce do blachy to zrobisz sobie sam w 15min. Chciałem wrzucić filmik na YT przed i po zatkaniu EGR jak pracuje, ale po konwersacji tak tnie, jakby żelazkiem nagrywał. 

egr.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, vectrauser1992 napisał:

Jak się przejedzie kawałek i zatrzyma na jałowym to zaczyna telepać jak telepało z EGRem tak wszystko cymes tylko te wolne obroty.

 

 

Więc pisałem abyś sprawdził Opcomem EGR i Mapsensor.

EGR swoje a Map może też robić zamieszanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vectrauser1992

No i Panowie mamy przyczynę jest to na 100% EGR dałem test EGR i odrazu auto zgasło momentalnie zatelepało kilka razy tak solidnie  silnikiem i zgasł. Skoczyło napięcie i chlast wystarczyło,ze zwiększyło się więcej jak 1.00V  Potem jakby się coś odblokowało w nim i przestało trzepać cała budą tak mocno a duzo słabiej było  Znacząca poprawa była i to zdecydowanie. Na koniec jak zrobiłem ten test jeszcze raz to już tylko klikałem test i auto zgasło odrazu.

Także obejrzyjcie jeszcze moje dane i  jutro idę do sklepu kupić zaślepkę do EGR-a. No i trzeba chyba o tym emulatorze pomyśleć aby zamknąć ten temat  już raz na zawsze. 
Chyba ,ze jeszcze widzicie jakieś nieprawidłowości? Baaaardzo przepraszam ,za te logo camtasi ale nie wiedziałem ze ta będzie aby tego nie było potrzebny jest crack no ale to juz siw dowiedziałem pózniej :|

Video:  https://streamable.com/fvywj

 

Edytowane przez vectrauser1992

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że nawet na sprawnym Egr po wymuszeniu testu by zgasło auto. Ma swój zakres pracy zależnie od dodania gazu i obciążenia silnika. Ja zrobiłem zaślepkę i nie używałem żadnego emulatora ani nic nie dawałem do wy programowania i auto odzyskało wigor. 

 

Praca silnika cz.1 przed zaślepieniem cz. 2 po zaślepieniu EGR.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przecież poprawną pracę EGR na wolnych

 

 

2019-09-02_212318.png

2019-09-02_212332.png

2019-09-02_212409.png

 

 

 

 

Zainteresuj się dla czego spada ci napięcie przy teście EGR na 12,2 V

To wtedy silnik zgasł?

Powinno być ok 13 V

 

Sprawdź podczas testu jakie ma obroty.

 

Poczytaj

https://forum.opel24.com/topic/48299-adaptacja-egr/

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, adam1954 napisał:

Zainteresuj się dla czego spada ci napięcie przy teście EGR na 12,2 V

To wtedy silnik zgasł?

Powinno być ok 13 V

Adaś nie będzie tak, że jak aktywuje test to zaczyna zduszać auto na obrotach poniżej odpowiednich odpowiadających za ładowanie alternatora i wtedy będzie sobie brał napięcie takiej jak aku dysponuje w danej chwili przykładowo 12.2V?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vectrauser1992
18 minut temu, adam1954 napisał:

Zainteresuj się dla czego spada ci napięcie przy teście EGR na 12,2 V

To wtedy silnik zgasł?

Powinno być ok 13 V

 

był taki skok, bo ja go odpaliłem na nowo.  Po  kliknięciu test było tylko  prrrrrruuuu i koniec maszyna zgasła. Na chwile się zawiesiłem bo gadałem przez telefon ( akurat zadzwonił) to skasowałem ten moment potem tylko odpalenie i dlatego taki spadek no i nagrane jest odpalenie.

Czyli ten test trzeba wykonać podczas jazdy 30km/h tak?   Jak tak to jutro na prostej drodze jakiejś wykonam  na tym nagraniu co jest też nagrywałem jak byłem chwile w ruchu taka mała ślepa uliczka u mnie była to przetestowałem. Jednak mogę wziąć teraz łapka i spróbować sie przejechać

Edytowane przez vectrauser1992

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to bardziej wygląda na problem z przebiciem w wiązce.

Błąd P1405 u ciebie za mocne napięcie. Wiec to może wskazywać na jakieś przebicie.

Sprawdził bym przewody 

Przedzwonić od EGR do sterownika.

 

 

Wtyk EGR zapłon włączony , wtyczka wypięta -pin D do masy powinno być 4.8-5,2 V

Pin C do masy powinno być poniżej 0.3 V

 

 

Ale nawet po zgaszeniu silnika napięcie nie powinno spadać do 12.2 V

Podczas odpalania miałeś 9.7 V

A to świadczy że masz aku do doładowania lub wymiany.

Albo przekłamania na Opcomie.

Więc warto sprawdzić na samym aku . podczas rozruchu.

Podczas odpalania nie powinno być spadku poniżej 10.5 V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość vectrauser1992

No to w takim razie multimetr w łapę i to zmierzyć trzeba. Jutro popatrzę na przewody poizoluje na zgięciu taśmą jak coś będzie podejrzane ino.  Ogarne multimetr i zobaczę. Faktycznie u mnie to nienaturalne.  U Bogdana jest 0.50V a u mnie 1V start a potem jak był test to waliło 4.10V aż.  

Edytowane przez vectrauser1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności