Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vectrauser1992

To jutro biorę komputera taśmę izolacyjna poowijam wszystkie łączenia w dolocie.

Wykonam i zrobię te pomiary i co jeszcze? Mam jutro cały dzień to będę się "bawił".

Tylko muszę mieć jakieś nakierowanko. Czy uszkodzony EGR mógłby powodować takie wariacje? 

aaa no i jak z tym przepływomierzem? 

Edytowane przez vectrauser1992

 

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Pisałem że nie zamknięty EGR może gasić silnik na wolnych i może też robić problemy z odpalaniem.

Wyjmij wtyczkę od EGR i spróbuj odpalić.

Będzie jego błąd ale powinien być zamknięty wtedy.

 

Akurat jutro jadę zaślepić EGR u taty w Vectrze B 1.6 16V, błedy P0400 i P1405. Z tego co czytałem może to pomóc. U siebie w Vectrze C 1.9CDTI 120km częściowo ograniczyłem przepływ spali do EGR-u i przestała szarpać i zbiera się ładnie liniowo bez tzw. turbo dziury. Może jakieś foty jutro wrzucę z postępu prac i napisze czy coś pomogło czy nie.

 

Gość vectrauser1992

narazie to tego mojego "durnia" trzeba jakoś uruchomić bo w takim stanie jak jest to tylko laweta go czeka. strasznie mało o tym Y16XE informacji jakiś. Ja jutro zrobię jak mówi szefo i zobaczymy. Z tego co czytałem o tych moich błędach to potencjometr może być do przeczyszczenia albo o zgrozo ECU :| No ale narzazie to najważniejsze go jakoś uruchomić w trybie awaryjnym czy jakimkolwiek i odrazu trzeba będzie zrobić ręczny jak brzytwę boo jakby mi w mieście takie coś odwalił jak podczas tej awarii to bym  miał normalnie wypadek :|  jednak hamulec awaryjny może być naprawdę awaryjny. Swoją drogą auto powinno mieć jakieś zabezpieczenie, a nie ze gaśnie podczas jazdy się się wszystko "blokuje" No nic zobaczymy co te testy pokażą a jak nie to będzie laweta bo co mam z tym zrobić :(:(  niektóre rzeczy można zrobić samemu aa niektóre nie wmagaja wiedzy eksperckiej i specjalistycznych narzędzi. Powodzenia jutro z zalepianiem :) 

 

Zaślepiony EGR, świece wyczyszczone kontrolnie, wężyk od podciśnienia przy przepustnicy poprawiony, popękany był na króćcu. Klemy od akumulatora przeczyszczone, auto odzyskało wigor, na benzynie lepiej się zbiera na gazie delikatnie poszarpuje. Ale to trzeba będzie zaraz powymieniać filtry od gazu i powietrza.

 

Gość vectrauser1992

Siemanko chłopaki,porobiłem te testy osobiscie sam z tego nie wiele rozumiem. Jednak mam wrazenie ze tak na chłopski rozum cos go poprostu zwyczajnie w świecie dusi. Po czyszczeniu przepustnicy jest napewno lepiej. Jednak tez samochód był w sumie 2 dni z odpietym akumulatorem i nie był odpalany. Niema takich wachań ale ewidentnie coś dalej jest nie teges. Ostro rozładowałem tez akumulator no ale niema czarów tyle razy palic i gasic. No i wkońcu pokazało błąd zwiazany z EGR ,który załaczam za radą szefuncia. Odłączyłem go równiez i zrobiłem drugie testy. Na początku maszyna wogóle nie chciała palic a po zapaleniu odrazu gasła dopiero jak  na desce pojawił sie tryb serwisowy to nie zgasła. 

 

20190831-185944.jpg

 

Normalne odpalanie z podłaczonym EGR https://streamable.com/iq15f

Problem z odpaleniem z odpietym EGR https://streamable.com/52qlm

Odpalenie bez podpiętego EGR https://streamable.com/t3ysw

 

Mam taką teorie,ze samochód ewidentnie coś poprostu dusi. Problemy pojawiły się jednak po wymienie tego wydechu. Czy moze byc tak ze wydech jest zbyt szczelny aa komputer był dosotsowanego do starego i ustawia wszystkie parametry jak na stary?

 

W dniu 30.08.2019 o 21:08, adam1954 napisał:

Masz Opcoma więc dla czego nie wejdziesz w parametry i nie szukasz w nich jak działa EGR 

 

 

A czy zrobiłeś jak pisałem?

Uczepiłeś się kurczowo szukania błędów.

 

 

Gość vectrauser1992

No tak szefie nagrałem w dobrej jakości   chyba ,zę źle nagrałem?  To uprzejmie poproszę @adam1954 byś mnie nakierował jak to zrobić prawidłowo. Oczywiście to wykonam tylko muszę wiedzieć jak dokładnie za co będę Tobie  wdzięczny Dziś pojadę się trochę przejechać bocznymi drogami z odczepionym tym EGRem. Chyba ,zę coś jeszcze mam zrobić oczywiście to wykonam. 

EDIT: widzę ,ze to po prostu jest opcja w opcomie wykonaj testy mam rację ,ze to jest ta opcja? i wtedy są odczyty tylko EGR? 
coś jak przykładowo na tym filmiku będzie pokazywało.

 

Edytowane przez vectrauser1992

 

Patrzę na schematy i nie widzę przepływki w wersji w twoich wersjach.

Są tylko czujniki temp. powietrza wlotowego.

Więc nie wiem co my ty masz zmodyfikowanego.

Więc pierwsze to telefon do sprzedającego co nakombinował w tym aucie

 

 

Do tego to sam sobie odpowiedz czy cos z tego odczytasz.

Gdzie są obroty silnika?

Masz na początku filmiku włączony EGR czyli otwarty.

Wartość powinna być  0 % albo 0.3- 0.8 V

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności