Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego nie wierze że gwint na stalowej śrubie się wytarł - najprędzej brak gwintu w samej głowicy.

Wyjście jest takie - kupić reperaturkę do gwintu i naprawić. Sama śruba może być z całym gwintem ważna jest jej długość M6x50mm.

Jak nie ma w sklepie to poszukać na szrocie czy popytać u mechanika.

Inna sprawa że ktoś po prostu je za mocno dokręcał.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88311-sruba-torx-corsa-c/page/2/#findComment-714868
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kosak321 napisał:

ma tam dlugosci itd na schemacie

A starą śrubę masz?

Kod silnika w profilu już też masz?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88311-sruba-torx-corsa-c/page/2/#findComment-714870
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kosak321 napisał:

srube nr 7 ktorej nie ma tam dlugosci itd na

 

 

Ciekawe.

A co to jest 2019-11-30_083940.png

 

to w kółku jak nie dlugość.?

Trzeba tylko dopasować sobie do swojego kodu silnika.

Najlepiej naucz się korzystać z tego katalogu.

Wejdź na stronę główną wpisz swój Vin i będziesz miał tylko pod swoje auto

1 godzinę temu, rafalgrzegorz napisał:

Kolego nie wierze że gwint na stalowej śrubie się wytarł -

 

 

Ja też nie umiem uwierzyć że gwint w głowicy aluminiowej zniszczył gwint w śrubie stalowej.

Jest po prostu tak :odkręcałeś śrubę i gwint z głowicy został ci na śrubie.

Teraz weź szczotkę drucianą ,wyczyść śrubę i zobaczysz że śruba jest sprawna

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88311-sruba-torx-corsa-c/page/2/#findComment-714875
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę nie wiemy czy chodzi o mocowanie dis do głowicy czy coś do tej listwy bo jeśli mnie pamięć nie myli to byli i tak u tak. Jeśli to pierwsze to ja nie widzę potrzeby mocowania tej listwy jakoś przesadnie mocno. Po co ? To tylko śruba by jakimś cudownym sposobem listwa nie wyskoczyła z obsad swiec co raczej jest mało prawdopodobne. Śrubki to chyba fi 6 mm ale w listwie jest gwint fi8 bo wkręcamy dowolne śrubki fi8 i jak ciągniemy za nie to listwę wyciągamy bo siedzi tam dość ciasno. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88311-sruba-torx-corsa-c/page/2/#findComment-714876
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, wesol napisał:

listwie jest gwint fi8

 

W listwie jest otwór fi 8

Może też kupić zwykłe szpilki M6 osadzić je na kleju do śrub( czyli ucinasz szpilkę na długość śruby jaką ty masz w oryginale, może być o pół centymetra  dłuższa ,smarujesz klejem do gwintów ,wkręcasz szpilkę , odczekujesz kilknaście minut ) nałożyć listwę i dokręcić je nakrętką ale delikatnie.

Tam moment dokręcania jest 8Nm czyli kluczyk Torx i gdy poczujesz opór to lekko jeszcze pociągnąć tak 10 st.

Nie tak jak by koło dokręcał.

 

17 minut temu, wesol napisał:

Jeśli to pierwsze to ja nie widzę potrzeby mocowania tej listwy jakoś przesadnie mocno.

 

Ja bym raczej widział.

Skąd wiesz jak ma zadbane.

Czy ma sprawne fajki i czy dobrze trzymają na świecy?

Za chwilę będzie pisał że ma wypadanie zapłonów itp.

Jest śruba ?

To ma tam być.

Jak zrobi to już jego problem.

 

 

 

12 godzin temu, kosak321 napisał:

gwint sie wytarl w srubach mocujacych cewke zaplonowa

Zrób zdjęcie tych śrub i wrzuć na forum.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88311-sruba-torx-corsa-c/page/2/#findComment-714877
Udostępnij na innych stronach

Autor piszę, że śruba się wytarła w środku :) My tu rozwijamy temat a wydaje mi się, że jest problem z główką śruby i bit/torx się kręci i nie można nic zrobić. Jeśli taki jest w tym problem to można przerobić główkę śruby brzeszczotem/cienką tarcza szlifierki kątowej na śrubokręt płaski. Są dość spore niejasności w twojej wypowiedzi kosak321, więc na przyszłość mógłbyś wrzucać zdjęcia danego elementu. 

 

Z torxowej śruby zrobić na śrubokręt płaski ;) 

torx.jpg

plaska.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88311-sruba-torx-corsa-c/page/2/#findComment-714879
Udostępnij na innych stronach

Adam dobrze zerknij bo ja pamiętam że w tych wszystkich 4 gwarowych był nie tyle co otwór co właśnie gwint fi 8 właśnie po to by wkręcić śrubki dwie fi 8 tak choć z dwa obroty i ciągnąć za nie wyciągasz całego disa. 

Osobiście widzę tu problem co pisał @wariat czyli obrobienie torxa w główce albo zerwany gwint i tak jak sam chyba pisałeś raczej w głowicy czy tam pokrywie bo jest to alu a nie śruba fi 6 która ma twardość conajmniej 8.8

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88311-sruba-torx-corsa-c/page/2/#findComment-714881
Udostępnij na innych stronach

A od drugiej strony?  Nie pamiętam jak tam w tych wynalazkach 3 garowych bo w cztero to tak zawsze wyciągałem disa. 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88311-sruba-torx-corsa-c/page/2/#findComment-714894
Udostępnij na innych stronach

Tak Wesoły - z drugiej strony jest gwint M8 ale w innym miejscu.

W "C C" 1,0 - nie ma takich - Bynajmniej takie widzę na fotce.image.png

Tu lepiej widać.image.png

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/88311-sruba-torx-corsa-c/page/2/#findComment-714897
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności