Gość vectrauser1992 Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 (edytowane) Samochód kupiony w DE jest to wersja milenijna na 100 lecie firmy pewnie dlatego ten silnik.Z tego co czytałem to Z16XE to to samo jest i to był jakiś model przejściowy. O tym Y16XE jest bardzo mało info. Faktycznie jeśli chodzi o EGR to te moje nagranie jest faktycznie guano warte. jedyny scren który wynalazłem z pierwszego nagrania to jest to reszta się nie nadaje bo nic nie widać. To toto przecież to nic nie daje ani nie pokazuje. Dzisiaj przejechałem się jakoś 5 kilometrów z tym odpiętym egrem. Jak zapali się lampka tego kluczyka to nie gaśnie już. Normalnie wchodzi na obroty nawet nie wiem czy przypadkiem to i nie lepiej. Jak się przejedzie kawałek i zatrzyma na jałowym to zaczyna telepać jak telepało z EGRem tak wszystko cymes tylko te wolne obroty. Jutro nagram typowo ten test EGR czy jeszcze coś mam nagrać? Edytowane 1 Września 2019 przez vectrauser1992   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 21 godzin temu, vectrauser1992 napisał: Dzisiaj przejechałem się jakoś 5 kilometrów z tym odpiętym egrem. Jak zapali się lampka tego kluczyka to nie gaśnie już. Normalnie wchodzi na obroty nawet nie wiem czy przypadkiem to i nie lepiej. Jak się przejedzie kawałek i zatrzyma na jałowym to zaczyna telepać jak telepało z EGRem tak wszystko cymes tylko te wolne obroty. Zatkaj ten EGR, jak masz kawałek blaszki wiertarkę i szlifierkę/nożyce do blachy to zrobisz sobie sam w 15min. Chciałem wrzucić filmik na YT przed i po zatkaniu EGR jak pracuje, ale po konwersacji tak tnie, jakby żelazkiem nagrywał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710828 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 21 godzin temu, vectrauser1992 napisał: Jak się przejedzie kawałek i zatrzyma na jałowym to zaczyna telepać jak telepało z EGRem tak wszystko cymes tylko te wolne obroty. Więc pisałem abyś sprawdził Opcomem EGR i Mapsensor. EGR swoje a Map może też robić zamieszanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710831 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vectrauser1992 Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 (edytowane) No i Panowie mamy przyczynę jest to na 100% EGR dałem test EGR i odrazu auto zgasło momentalnie zatelepało kilka razy tak solidnie silnikiem i zgasł. Skoczyło napięcie i chlast wystarczyło,ze zwiększyło się więcej jak 1.00V Potem jakby się coś odblokowało w nim i przestało trzepać cała budą tak mocno a duzo słabiej było Znacząca poprawa była i to zdecydowanie. Na koniec jak zrobiłem ten test jeszcze raz to już tylko klikałem test i auto zgasło odrazu. Także obejrzyjcie jeszcze moje dane i jutro idę do sklepu kupić zaślepkę do EGR-a. No i trzeba chyba o tym emulatorze pomyśleć aby zamknąć ten temat już raz na zawsze. Chyba ,ze jeszcze widzicie jakieś nieprawidłowości? Baaaardzo przepraszam ,za te logo camtasi ale nie wiedziałem ze ta będzie aby tego nie było potrzebny jest crack no ale to juz siw dowiedziałem pózniej Video: https://streamable.com/fvywj Edytowane 2 Września 2019 przez vectrauser1992   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 Podejrzewam, że nawet na sprawnym Egr po wymuszeniu testu by zgasło auto. Ma swój zakres pracy zależnie od dodania gazu i obciążenia silnika. Ja zrobiłem zaślepkę i nie używałem żadnego emulatora ani nic nie dawałem do wy programowania i auto odzyskało wigor. Praca silnika cz.1 przed zaślepieniem cz. 2 po zaślepieniu EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 Masz przecież poprawną pracę EGR na wolnych Zainteresuj się dla czego spada ci napięcie przy teście EGR na 12,2 V To wtedy silnik zgasł? Powinno być ok 13 V Sprawdź podczas testu jakie ma obroty. Poczytaj https://forum.opel24.com/topic/48299-adaptacja-egr/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710843 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WariatPSM Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 12 minut temu, adam1954 napisał: Zainteresuj się dla czego spada ci napięcie przy teście EGR na 12,2 V To wtedy silnik zgasł? Powinno być ok 13 V Adaś nie będzie tak, że jak aktywuje test to zaczyna zduszać auto na obrotach poniżej odpowiednich odpowiadających za ładowanie alternatora i wtedy będzie sobie brał napięcie takiej jak aku dysponuje w danej chwili przykładowo 12.2V?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710845 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vectrauser1992 Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 (edytowane) 18 minut temu, adam1954 napisał: Zainteresuj się dla czego spada ci napięcie przy teście EGR na 12,2 V To wtedy silnik zgasł? Powinno być ok 13 V był taki skok, bo ja go odpaliłem na nowo. Po kliknięciu test było tylko prrrrrruuuu i koniec maszyna zgasła. Na chwile się zawiesiłem bo gadałem przez telefon ( akurat zadzwonił) to skasowałem ten moment potem tylko odpalenie i dlatego taki spadek no i nagrane jest odpalenie. Czyli ten test trzeba wykonać podczas jazdy 30km/h tak? Jak tak to jutro na prostej drodze jakiejś wykonam na tym nagraniu co jest też nagrywałem jak byłem chwile w ruchu taka mała ślepa uliczka u mnie była to przetestowałem. Jednak mogę wziąć teraz łapka i spróbować sie przejechać Edytowane 2 Września 2019 przez vectrauser1992   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 Mi to bardziej wygląda na problem z przebiciem w wiązce. Błąd P1405 u ciebie za mocne napięcie. Wiec to może wskazywać na jakieś przebicie. Sprawdził bym przewody Przedzwonić od EGR do sterownika. Wtyk EGR zapłon włączony , wtyczka wypięta -pin D do masy powinno być 4.8-5,2 V Pin C do masy powinno być poniżej 0.3 V Ale nawet po zgaszeniu silnika napięcie nie powinno spadać do 12.2 V Podczas odpalania miałeś 9.7 V A to świadczy że masz aku do doładowania lub wymiany. Albo przekłamania na Opcomie. Więc warto sprawdzić na samym aku . podczas rozruchu. Podczas odpalania nie powinno być spadku poniżej 10.5 V   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vectrauser1992 Opublikowano 2 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2019 (edytowane) No to w takim razie multimetr w łapę i to zmierzyć trzeba. Jutro popatrzę na przewody poizoluje na zgięciu taśmą jak coś będzie podejrzane ino. Ogarne multimetr i zobaczę. Faktycznie u mnie to nienaturalne. U Bogdana jest 0.50V a u mnie 1V start a potem jak był test to waliło 4.10V aż. Edytowane 2 Września 2019 przez vectrauser1992 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/87401-vectra-b-16-v16-ga%C5%9Bnie-i-szarpie-silnikiem-elektroniczna-przepustnica/page/3/#findComment-710850 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.